Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZbudilová, Helena
dc.contributor.authorTaušnerová, Olga
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:51Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:51Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37075
dc.description.abstractPráce je zaměřena na rozvoj (před)čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Hlavním cílem výzkumného šetření je metodologicky specifikovat metody rozvoje čtenářské gramotnosti u dětí předškolního a mladšího školního věku používané na vybrané MŠ a ZŠ v Lubech. Teoretická část se zabývá klíčovými pojmy zkoumané problematiky a popisuje metodické přístupy vhodné pro práci s touto věkovou skupinou s důrazem na rozvoj klíčových čtenářských kompetencí. V praktické části jsou představeny praktické činnosti, které pomáhají k rozvoji čtenářské gramotnosti dětí. Na konkrétních příkladech zahrnuje praktické listy určené pro rozvoj čtenářské gramotnosti pro předškolní a mladší školní věk. Jedním z hlavních cílů této práce bylo vytvořit metodický materiál, který by byl vhodnou pomůckou pro pedagogy pracující s danou věkovou skupinou dětí. Při zpracování jsou použity metody sběru dat, které jsou založeny na pozorování ve dvou typech zařízení: v předškolní třídě MŠ Luby a v první třídě ZŠ Luby. Součástí práce jsou také standardizované rozhovory s pedagogy daných zařízení. Na základě analýzy získaných dat je napsána závěrečná reflexe.cze
dc.format81 s.
dc.format81 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní vzdělánícze
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectpředčtenářská gramotnostcze
dc.subjectdiagnostikacze
dc.subjectcíle vzdělánícze
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjectliteracyeng
dc.subjectpre-readers literacyeng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.subjectaims of educationeng
dc.titleRozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním a mladším školním věkucze
dc.title.alternativeDevelopment of reading literacy of preschool and early school ageeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44605
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on the development of pre-readers literacy in pre-school and early school age. The main aim of the research is to methodologically specify the methods of literacy development of pre-school and school age children at selected nursery and primary schools in Luby. The theoretical part deals with the key concepts of the questions in research and discusses the methodological approaches suitable for working with this age group with an emphasis on the development of the key skills of literacy. The practical part presents in concrete examples a set of activities and worksheets suitable for developing literacy skills of pre-school and early school age children. Therefore one of the main aims of this thesis is to create a useful methodological material that would become a suitable tool for teachers working with children of this age group. Meanwhile I have been enquiring the way of continuing cooperation between nursery and primary school. The methods used for data collection include participant observation in two types of schools. i.e. pre-school class in Luby and the first grade at the primary school in Luby, in which I participate both as an observer and participant. Furthermore, there are standardized interviews with the teachers of pre-school education and primary school teachers of the 1st grade. The data are divided into the synoptic units, from which I took the final results of this research issue.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRynešová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam