dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Bakešová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:54:51Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:54:51Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37076 | |
dc.description.abstract | Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo. | cze |
dc.format | 93 s. | |
dc.format | 93 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mezilidská interakce | cze |
dc.subject | kooperativní chování | cze |
dc.subject | sociální | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | aktivity | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | předškolní děti | cze |
dc.subject | osobnost | cze |
dc.subject | temperament | cze |
dc.subject | prosociálnost | cze |
dc.subject | empatie | cze |
dc.subject | emoční inteligence | cze |
dc.subject | sounáležitost | cze |
dc.subject | interpersonal interactions | eng |
dc.subject | cooperative behaviour | eng |
dc.subject | social | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.subject | activities | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | pre-school education | eng |
dc.subject | pre-school children | eng |
dc.subject | personality | eng |
dc.subject | temperament | eng |
dc.subject | sociability | eng |
dc.subject | empathy | eng |
dc.subject | emotional intelligence | eng |
dc.subject | solidarity | eng |
dc.title | Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Activities fostering cooperative behaviour in pre-school children | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44613 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis presents a differentiation and description of various forms of interpersonal interaction with emphasis on cooperation and cooperative behaviour from the perspective of sociology, social psychology and psychology of personality. As the research is focused on preschool children, the characteristic traits of this age are specified, specific methods and forms suitable for the development of cooperative behaviour are described as well as the role of the teacher in this process. Moreover, the aim of fostering cooperative behaviour is linked to the educa?tional purpose outlined in FEP PE and Learning: The Treasure Within (four pillars of education). Furthermore, variables related to individual dispositions in respect to cooperative behaviour are briefly analysed. In the research section of the thesis, activities aiming at fostering cooperative behavior in preschool children are presented and evaluated based on their testing in a pre-school: whether/how they really worked in respect to eliciting cooperative behaviour in children. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-23 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Filip, Michal | |