Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilip, Michal
dc.contributor.authorProkopová, Monika
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:58Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:58Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37085
dc.description.abstractDiplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.cze
dc.format78 s.
dc.format78 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukační programcze
dc.subjectanimacecze
dc.subjectkulturní animacecze
dc.subjectenkulturacecze
dc.subjectzážitková pedagogikacze
dc.subjecttvořivostcze
dc.subjectparticipacecze
dc.subjectartefiletikacze
dc.subjectumělecké dílocze
dc.subjectpercepce uměnícze
dc.subjectkulturologiecze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectgenius locicze
dc.subjectdějiny uměnícze
dc.subjectumělecké epochycze
dc.subjecthistorie Táboracze
dc.subjectvýuka na základní školecze
dc.subjectdidaktické metody.cze
dc.subjectEducational programeng
dc.subjectanimationeng
dc.subjectcultural animationeng
dc.subjectenculturationeng
dc.subjectexperiential educationeng
dc.subjectcreativityeng
dc.subjectparticipationeng
dc.subjectartefileticseng
dc.subjecta work of arteng
dc.subjectthe perception of arteng
dc.subjectcultural studieseng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectgenius locieng
dc.subjectart historyeng
dc.subjectart styleseng
dc.subjectthe history of the town Táboreng
dc.subjecteducation at the primary schooleng
dc.subjectdidactic methods.eng
dc.titleOd pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Táborcze
dc.title.alternativeFrom secular treasures to the sacred ones. Educational program in the courses "Life and Art" for 5-8th grades of a church affiliated school. Gothic, Renaissance and Baroque architecture and art in the Tabor Urban Conservation Area.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46618
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis aspires, in its theoretical part, for a description of the theoretical and methodical basis and objectives of the educational process in the courses "Life and Art. " This school subject shall provide pupils of 58th grades in primary school with a basic cultural overview of medieval, Renaissance and Baroque architecture and art. The theses defines the concepts of animation, cultural animation and enculturation, experiential education, creative education and artefiletics, and outlines the prospects of their use in the educational process. The thesis also deals with the theory of perception in art and its connection to the pedagogical practice. It mentions the term genius loci as one of the elements of cognition of an architectural object and the place where it is located. In the practical part of the thesis, the individual architectural object of the Tabor Urban Conservation Area and it's immediate neighborhood are described. The thesis provides cultural, general and local historical, and also the theological context of art styles and places, which are the subject of the educational program. Following that, the thesis introduces examples of didactic methods, applicable in the courses "Life and Art."eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeWeis, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam