dc.contributor.advisor | Mišovič, Ján | |
dc.contributor.author | Straková, Ilona | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:55:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:55:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37124 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá aktivitami studentů spojenými se společenskou participací ve volném čase a zdroji získávání informací o dění ve společnosti, spojenými s pobytem ve vybraných dvou domovech mládeže - Domov mládeže při Gymnáziu, Střední odborné škole ekonomické a Středním odborném učilišti v Kaplici a Domov mládeže a Školní jídelna, Holečkova v Českých Budějovicích. Součástí práce jsou názory vychovatelů na společenskou angažovanost studentů ve volném čase.
Teoretická část vymezuje pojem mládež v současné společnosti, charakterizuje volnočasovou kulturu mládeže, postoje mladých lidí ke společenské participaci, dále popisuje vliv hodnotové orientace na rozvoj vlastní osobnosti i okolí, popisuje životní styl mládeže v informační společnosti. Dále přibližuje základní charakteristiky domova mládeže, osobnost vychovatele a jeho roli při formování společenské participace mládeže. Poslední kapitola teoretické části pak představuje vybrané výchovné přístupy založené na výchově k participaci mládeže a uvádí jejich vliv na individuální celoživotní i společenský perspektivní dopad.
Výzkumná část vymezuje výzkumný problém, výzkumné otázky a stanovuje hypotézy. Na to navazuje vyhodnocení dotazníku pro studenty a vychovatele, vyhodnocení stanovených hypotéz a diskuse nad výsledky vlastního šetření. | cze |
dc.format | 112 s. | |
dc.format | 112 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | domov mládeže | cze |
dc.subject | hodnotová orientace | cze |
dc.subject | mládež | cze |
dc.subject | občanství | cze |
dc.subject | participace | cze |
dc.subject | volnočasové aktivity | cze |
dc.subject | vychovatel | cze |
dc.subject | životní styl | cze |
dc.subject | boarding houses | eng |
dc.subject | value orientation | eng |
dc.subject | youth | eng |
dc.subject | nationality | eng |
dc.subject | participation | eng |
dc.subject | leisure time activities | eng |
dc.subject | tutor | eng |
dc.subject | lifestyle | eng |
dc.title | Aktivity studentů domova mládeže spojené se společenskou participací ve volném čase | cze |
dc.title.alternative | Activities of boarding houses´ students related to social participation within leisure time. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49095 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis focuses on students´ activities related to social participation in leisure time and information sources where they get information about courses of events in society. These activities are associated with residence in two chosen boarding houses Boarding house belonging to grammar school, secondary school of economics and secondary training school in Kaplice and boarding house and school canteen in Holečkova street in České Budějovice. This thesis includes tutors´ opinions on students´ social involvement in their leisure time.
Theoretical part of this thesis defines youth in current society, characterizes students´ leisure time culture, their attitude to social participation and it also describes the impact of value orientation on development of both their personality and environment. This part also describes youth´s lifestyle in information society and there are described basic characteristics of boarding houses, tutor´s personality and his part within the process of youth´s participation in society. The last chapter of theoretical part introduces chosen education approaches based on training leading to youth´s participation and there is stated their influence on individual lifelong and social impact.
Experimental part defines research task, research questions and defines hypothesis. It is followed by question-forms assessment that were filled in by students and tutors and assessment of defined hypothesis. There are discussed results of the research in the end of this thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-31 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Novotný, Daniel D. | |