Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorBečková, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-09T08:55:30Z
dc.date.available2021-12-09T08:55:30Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37125
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou svobody jako cíle výchovy a je rozdělena na dvě základní části teoretickou a empirickou. Teoretická část v první kapitole poukazuje na filosofickou reflexi fenoménu svobody, kapitola druhá přibližuje filozofická východiska výchovy ke svobodě, kdy je představena nejen filozofie výchovy, ale také svoboda v kontextu odpovědnosti. Kapitola třetí pojednává o fenoménu svobody v kontextu pedagogiky volného času. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části je zaměřena na svobodu jako cíl výchovy, a to nejen výchovy v rodině, ve škole, ale také jako součást výuky etiky a výuky v institucích volného času. Podstatou empirické části je dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého jsou rodiče, učitelé a vychovatelé v institucích volného času dotazováni na zkušenosti s výchovu dětí a dospívajících ke svobodě a k odpovědnosti. Empirická část je doplněna také o případové studie. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a případových studii jsou vytvořeny doporučení a vlastní návrhy.cze
dc.format79 s.
dc.format79 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEtikacze
dc.subjectfilozofiecze
dc.subjectpedagogikacze
dc.subjectzodpovědnostcze
dc.subjectsvobodacze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectcíle výchovy.cze
dc.subjectEthicseng
dc.subjectphilosophyeng
dc.subjectpedagogyeng
dc.subjectaccountabilityeng
dc.subjectfreedomeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectgoal of education.eng
dc.titleSvoboda jako cíl výchovycze
dc.title.alternativeFreedom as a goal of educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49743
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the issue of freedom as a goal of education and is divided into two basic parts the theoretical part and the empirical part. In its first chapter, the theoretical part notes on the philosophical reflection of the phenomenon of freedom, chapter two approaches the philosophical foundations of education for freedom, where not only a philosophy of education, but also freedom in the context of responsibility are presented. Chapter three discusses the phenomenon of freedom in the context of pedagogy of leisure. The last as well as the most extensive chapter of the theoretical part is focused on freedom as a goal of education, not only education in the family, at school, but also being part of teaching ethics and teaching in institutions of leisure time. The essence of the empirical part is the questionnaire survey where parents, teachers and educators in institutions of leisure time are being interviewed concerning their experience with education of children and adolescents for freedom and for responsibility. The empirical part is also supplemented with case studies. Based on the questionnaire survey and case study evaluations, recommendations and own suggestions are being introduced.eng
dc.date.accepted2017-06-01
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSirovátka, Jakub


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam