Použití maňáskového divadla v MŠ pro rozvoj prosociálního chování
Abstrakt
Bakalářská práce řeší problematiku agresivního chování u dětí v předškolním věku. Je zaměřena na posílení prosociálního chování hraním maňáskového divadla v MŠ. Hlavním cílem práce je na konkrétních případech ukázat a zjistit, jak metaforické předvedení různých druhů a způsobů chování může být skrze maňáskové divadlo s následnou reflexí ideálním vzdělávacím i výchovným nástrojem při rozvoji a posilování sociálních vztahů v MŠ. V teoretické části se zaměřuji na vymezení základních pojmů jako exprese, reflexe, prosociální chování, sociální chování, předškolní dítě, roli učitele. Ve výzkumné části, v rámci kvalitativního výzkumu, jsou realizovány případové studie, které jsou naplněny daty získané zúčastněným dlouhodobým pozorováním autorky práce.