Vybrané techniky sebepoznání jako prostředek sebevýchovy v životě vysokoškolských studentů
Abstrakt
Práce se zabývá prozkoumáním pojmů sebevýchovy a sebepoznání a následně významem vybraných technik sebepoznání a sebevýchovy v životě vysokoškolských studentů.
V první kapitole se autorka věnuje problematice v mladé dospělosti se zaměřením na studenta vysoké školy, kdy zohledňuje období ústřední důležitosti pro rozvoj identity, vliv rodinné výchovy na osobnost jedince v mladé dospělosti a význam spirituální a emoční inteligence. Autorka konstatuje, že je nutné otázce spirituální a emoční inteligence věnovat pozornost zejména v období na hranici adolescence s časnou dospělostí, kdy se do popředí dostává nalezení hodnoty jedince a lepší proniknutí do sebe samého.
Druhá kapitola je orientována hlouběji k sebevýchově a významu vybraných technik, které vedou k jejímu dosažení na základě impulzů psychoterapie a zážitkové pedagogiky. Podkapitola impulzů psychoterapie se větví na autohypnózu, rodinné konstelace a arteterapii. Druhá podkapitola impulzů zážitkové pedagogiky zahrnuje volnočasové aktivity v průběhu regulování zátěžových situací a následně outdoorovou animaci jako volnočasovou aktivitu.