Porovnání přístupu ke klientovi v azylových zařízeních: Domově pro matky s dětmi v Políkně a organizaci Na Počátku
Abstrakt
Práce se zabývá fenoménem ženského bezdomovectví, konkrétně je zaměřená na cílovou skupinu matek s dětmi. Úvodní část se opírá o odborné zdroje, ale i o práci a zkušenosti odborníků, kteří s těmito ženami pracují. V této části jsou sledovány příčiny ženského bezdomovectví a formy pomoci.
Cílem této práce je však porovnání přístupu ke klientovi ve dvou azylových do-mech. Pro tento záměr jsou vybrána dvě výše uvedená zařízení, která jsou na základě dostupných interních zdrojů charakterizována. Ve výzkumné fázi je proveden rozhovor se sociálními pracovnicemi obou zařízení a zpracována kazuistika ženy, která byla klientkou obou azylových domů.
Výzkum ukazuje, že na přístup ke klientovi může mít vliv mnoho příčin.
Od organizační struktury organizace a dodržování stanovených pravidel po schopnost pracovníka zplnomocnit klienta ve svých rozhodnutích. Pro pracovníky v azylových domech pak může být inspirací zjištění, že pro klienta je mnohdy určující "zpřetrhání" vazeb spjatých s minulostí.