Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku s dyslexií či podezřením na dyslexii (ZŠ Pohůrecká)
Abstrakt
Práce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností u dětí mladšího školního věku. Teoretická část popisuje základní pojmy čtenářské gramotnosti, jako jsou čtení, četba nebo čtenářství. Nalézá se zde základní popis specifických poruch učení, jejich vývoj a původ. Poté se zaměřuje na dyslexii a její diagnostiku, která začíná v běžné třídě a postupuje na odborné pracoviště. Práce obsahuje také metody, postupy, aplikace a hry vhodné k nápravě a zlepšení čtenářských dovedností. Praktická část se zabývá rozvojem čtenářských dovedností a motivací ke čtení na Základní škole Pohůrecká v Českých Budějovicích. Součástí praktické části je kazuistika žáka druhé třídy s podezřením na dyslexii a rozhovor s jeho třídní učitelkou.