Analýza vnějšího prostředí vybraného minipivovaru
Abstrakt
Bakalářská práce Analýza vnějšího prostředí vybraného minipivovaru se zabývá různými externími vlivy působícími na fungování a prosperování podnikatelského subjektu typu minipivovar. Pro takový podnik je důležité, aby se orientoval na trhu, ve kterém se pohybuje. K tomu slouží několik analýz. Díky nim podnik zjistí, v čem vyniká a naopak, kde má slabiny. Podle výsledků z analýz firma aplikuje upravenou strategii, aby zlepšila svou pozici na trhu. Posláním podniku je uspokojovat potřeby zákazníků, tvořit tak zisk, a tím uspokojovat své potřeby. Není jednoduché vyhovět všem požadavkům a všem zákazníkům. Proto se firma orientuje na určitý segment trhu. Dalším zásadním bodem pro fungování firmy jsou náklady. Ty je třeba sledovat, aby se příliš nevychýlily a neohrozily chod podniku.
Klíčovými pojmy a body pro výzkum problematiky vlivu vnějšího prostředí na podnik, a to jakékoliv velikosti či prosperity, jsou: management a jeho prostředí, dále jednotlivé analýzy, které se týkají tohoto prostředí. Nejdůležitější a nejznámější z nich jsou: STEP, SWOT a Porterova analýza konkurence. STEP analýza zkoumá faktory, které působí na podnik zvenčí. SWOT analýzu děláme proto, abychom zjistili silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení v podniku. Z teoretického hlediska je rovněž podstatné sledovat trendy vývoje vnějšího prostředí a možné strategie rozvoje podniku.