Kulinářský cestovní ruch
Abstrakt
V souladu se změnami poptávky ze strany účastníků cestovního ruchu se prosazují nové trendy i v jeho nabídce. Rozvíjí se celá řada alternativních směrů. Jedním z nich je kulinářský (gastro) turismus. Cílem práce je popsat základní charakteristiky, vývoj a motivace pro vznik této formy jak na globální úrovni, tak i na úrovni jihočeského regionu. Vymezuje základní pojmy v této oblasti, popisuje historii vzniku tohoto trendu, akce, organizace, projekty, které tento trend podporují. Tato práce na základě mapových výstupů ukazuje, kolik podnikatelských subjektů působí v našem regionu, dále jaké mají jejich majitelé zkušenosti v oblasti spojení gastronomie a cestovního ruchu a zda by pro ně bylo výhodné se na tuto oblast více zaměřit. Ukazuje zároveň i povědomí a zájem lidí, potenciálních zákazníků, o tuto oblast. Práce zkoumá, zda rostoucí potenciál tohoto trendu v cestovním ruchu ve světě, je možné více uplatnit i v našem regionu a zda poznat cizí zemi znamená tuto zemi i ochutnat.. Proto jsou součástí této práce i nové návrhy a strategie pro tuto oblast, které by pomohly zvýšit počet návštěvníků v našem regionu.