Možnosti ovlivňování účetních dat a informací z hlediska managementu
Abstrakt
Cílem předložené diplomové práce bylo posouzení úlohy managementu podniku řídit podnik na základě objektivních dat a informací. To může sloužit zároveň
i ke zpětnému ovlivňování těchto dat. Proto na základě materiálů určených pro výuku managementu byla provedena analýza momentů, kdy se nabízí vyšší riziko informačního šumu, entropie.
Teoretická část se věnuje běžně používaným účetním a finančním postupům
a pojmu kreativního účetnictví, které může napomoci společnostem vykázat hodnoty do určité míry zkreslené.
V praktické části byla provedena finanční analýza aktuální situace ve společnosti.
V další části bylo analyzováno možné ovlivnění výsledků prostřednictvím kreativního účetnictví.
Nejprve jsem aplikovala legální metodu z kreativního účetnictví a zhodnotila jsem finanční zdraví společnosti. Byly kapitalizovány úroky z úvěru a upravila jsem výši zkreslených nákladů za pohonné hmoty.
V další části jsem aplikovala i nelegální způsoby z kreativního účetnictví, které hraničí s morální odpovědností. Při úpravách účetních výkazů jsem použila kapitalizaci úroků z úvěru, úpravu výši zkreslených nákladů za pohonné hmoty, dále pak fakturu za služby v příštím období a vystavení fiktivní faktury, tedy postupy, které se v praxi bohužel vyskytují.