Podpora prodeje zaměřená na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá tématem podpory prodeje ve vybrané obchodní jednotce. V teoretické části práce je vymezen vznik obchodu, jeho členění funkce a specifika. Následující kapitola popisuje marketingovou komunikaci, která je členěna do 5 ti hlavních kategorií - reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations a direct marketing. Literární rešerši uzavírá kapitola marketingový výzkum, která je věnována metodám použitým v praktické části práce.
Cílem této diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje. Pro účely práce byla vybrána maloobchodní jednotka Penny Market ve Veselí nad Lužnicí, kde bylo realizováno dotazníkové šetření se spotřebiteli a individuální hloubkový rozhovor s vedoucí prodejny. Na základě získaných informací byly vyhodnoceny výsledky a uvedeny návrhy pro zlepšení podpory prodeje v této konkrétní prodejně.