Řízení rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Abstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění současného stavu řízení a organizace cestovního ruchu na území Jihočeského kraje a na zjištění aktuální nabídky produktů cestovního ruchu v kontextu s rozvojem destinačních managementů a marketingu.
Teoretická část vymezuje použitou teorii, vztahující se k řešenému tématu. Primární data byla získána z řízených rozhovorů vedených s produktovými manažery jihočeských turistických oblastí a dále z rozhovoru s ředitelem Jihočeské centrály cestovního ruchu.
Sekundární data byla čerpána z webových stránek jednotlivých turistických oblastí, dále z webu www.jiznicechy.cz a z mnoha prospektů. V praktické části byla organizace řízení cestovního ruchu aplikovaná v České republice komparována s organizací ve vybraných zahraničních destinacích. Stejně jako zde byla provedena analýza jednotlivých turistických oblastí.
Na základě provedených analýz a primárního výzkumu byla navržena opatření a doporučení pro podporu rozvoje destinačního managementu a zvýšení konkurenceschopnosti Jihočeského kraje.