Nákupní chování zákazníků online supermarketu
Abstrakt
Cílem práce je zjistit nákupní chování spotřebitelů ve vztahu k vybranému online supermarketu působícímu v jižních Čechách a navrhnout kroky ke zlepšení jeho marketingové komunikace. Pro tuto práci byl vybrán e-shop s potravinami Plná taška s. r. o. Plná taška je první online supermarket působící na jihu Čech.
Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se věnuje problematice nákupního chování, obchodu, e-commerce a nákupu potravin online. Veškeré informace potřebné pro teoretickou část diplomové práce byly čerpány z odborné literatury, vědeckých článků a internetových stránek, které souvisí s problematikou nákupu potravin online.
Praktická část obsahuje analýzu vzorku respondentů a nákupního chování v oblasti nákupu potravin online. Analýza vychází z výsledků provedeného dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 404 respondentů.
Na základě výsledků byla provedena segmentace, z které vyšly 3 cílové skupiny, u kterých byly určeny persony a na základě těchto person byly navrhnuty bannery a reklamní texty pro komunikaci na sociální síti Facebook.