Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHalamová, Martina
dc.contributor.authorŠpačková, Jana
dc.date.accessioned2022-03-08T13:42:43Z
dc.date.available2022-03-08T13:42:43Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37793
dc.description.abstractNásledující bakalářská práce je soustředěna na recepci obrazu identity v trilogii Hrdý Budžes (1998), Oněgin byl Rusák (2006) a Darda (2011) a v próze Goldstein píše dceři (1997) od české autorky Ireny Douskové. Teoretická část definuje identitu obecně s ohledem na diskurz a jeho mocenský vliv z pohledu Michela Foucaulta. V potaz je zde brána návaznost na kolektivní a osobní paměť vycházející především z koncepce Maurice Halbwachse. Uvedené termíny jsou představeny za pomoci sekundární literatury. Praktická část se nejprve obrací k zmiňované trilogii od Ireny Douskové, v níž je analyzováno formování identity hlavní postavy, jež prostupuje všemi třemi prózami. Poté se zájem obrací k utváření identity v díle Goldstein píše dceři. Cílem práce je zachytit proměňování identity hlavní postavy ve všech jejich rolích a konfrontovat poznatky mezi trilogií a čtvrtou analyzovanou prózou.cze
dc.format50 s.
dc.format50 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleAspekt identity v prózách Ireny Douskovécze
dc.title.alternativeAspect of Identity in Fiction Books by Irena Douskováeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag45362
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on the perception of identity in the trilogy Hrdý Budžes (1998), Oněgin byl Rusák (2006) and Darda (2011) and in the prose Goldstein píše dceři (1997) by the Czech author Irena Dousková. The theoretical part defines the term of identity in general regarding the social context and its influence of power from the Michael Foucault's point of view. The continuity of the collective and personal memory arising mainly from the Maurice Halbwache's conception has been taken into consideration. Given terms are introduced with the aid of secondary literature. The practical part firstly deals with the above-mentioned trilogy by Dousková, in which the identity forming of the main character, who appears in all the three parts, has been analyzed. Then it focuses on the identity forming in the work Goldstein píše dceři. The aim of this thesis is to capture the identity changes of the main character in all of its roles and to compare and contrast the findings between the trilogy and the fourth analyzed prose.eng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBauer, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam