Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFranclová, Marta
dc.contributor.authorKomrsková, Monika
dc.date.accessioned2022-03-08T14:06:24Z
dc.date.available2022-03-08T14:06:24Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38303
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zprostředkováním náhledu na vývoj adaptace během zahájení školní docházky u žáků 1. třídy pohledem dětí, rodičů a paní učitelky. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna na dvě kapitoly. První kapitola se věnuje současnému pojetí 1. stupně základního vzdělávání a popisuje důležité kurikulární dokumenty, které tvoří Bílá kniha a Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá dítětem zahajující školní docházku a tuto zlomovou událost provázaně nastiňuje v podkapitolách popisujících školní zralost a školní připravenost, školu jako neosobní instituci, spolužáky a kamarády, hodnocení a školní úspěšnost, vyučujícího a jeho působení, motivaci žáka, adaptaci na zahájení školní docházky, změnu denního režimu a rodinu jako neoddělitelnou emoční oporu dítěte. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož se zúčastnilo sedm dětí, které právě zahájily povinnou školní docházku, jejich rodiče a paní učitelka. Použity jsou metody hloubkového rozhovoru a kvalitativního dotazníku.cze
dc.format114 s. (151 446 znaků)
dc.format114 s. (151 446 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectprvní třídacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectzahájení povinné školní docházkycze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectfirst classeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectstart of compulsory school attendanceeng
dc.subjectfamilyeng
dc.titleAdaptace žáka 1. třídy na školní prostředí z pohledu dítěte, rodiče a učitelecze
dc.title.alternativeAdaptation of the pupil in the first class on the school environment from the perspective of the child, the parent and the teachereng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44739
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the mediation of a preview of the development of adaptation during the beginning of school attendance in pupils of the first class by the view of children, parents and teacher. The diploma thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter deals with the current concept of the first level of basic education and describes the important curricular documents that constitute the White Book and the Framework Educational Program of Basic Education. The second chapter deals with a child initiating school attendance and this breakthrough event is framed in the subchapters describing school maturity and school readiness, school as an impersonal institution, classmates and friends, evaluation and school success, teacher and his / her work, motivation of the pupil, adaptation to the beginning of school attendance, a change of the daily regime, and the family as the inseparable emotional support of the child. The practical part is devoted to qualitative research, which was attended by seven children who have just started their compulsory schooling, their parents and the teacher. In-depth interviewing and qualitative questionnaires are used.eng
dc.date.accepted2018-05-15
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGarabiková Pártlová, Margareta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam