Přírodovědný koutek na 1. stupni ZŠ - současný stav a možnosti využívání v učení o přírodě
Abstrakt
Předkládaná diplomová práce se zabývá analyzováním současného stavu přírodovědných koutků na 1. stupni ZŠ a jejich využíváním v učení o přírodě. Informace jsou získávány na základě dotazníkového šetření. V práci je použit průřezový výzkum zahrnující 47 učitelů, kteří v současné době aktivně vyučují v prvním až pátém ročníku primární školy. Respondenti byli požádáni o vyplnění dotazníku, který obsahoval 19 otázek týkajících se přírodovědných koutků ve škole. Ze souboru odpovědí byly vytvořeny grafy, které zobrazují nejčetnější odpovědi. Z výsledného vyhodnocení výzkumu je patrné, jaký postoj mají učitelé k přírodovědným koutkům a jak je využívají v učení o přírodě. Diplomová práce zároveň obsahuje návrhy aktivit, které lze v přírodovědném koutku realizovat.