dc.contributor.advisor | Šerá, Božena | |
dc.contributor.author | Landová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:06:43Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:06:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38328 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá diskusí možností zpestření výuky klíčivosti v podobě pracovních listů a také možností využití testů klíčivosti v badatelské výuce přírodopisu a biologie na základní škole a nižším gymnáziu. Práce čtenáře seznamuje s obecnou problematikou vývoje, stavby a klíčení semen. Dále se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním, což je v posledních letech jednou z nejvyužívanějších metod v přírodovědných předmětech. Pracovní listy vytvořené za tímto účelem jsou proto ověřeny v praxi a následně zpracovány a vyhodnoceny. Práce diskutuje, zda je klíčivost vhodným biologickým materiálem pro badatelské vyučování a také, zda lze tyto pracovní listy doporučit jako didaktický výukový materiál umožňující rozvoj dovedností a teoretických znalostí o klíčení. | cze |
dc.format | 63 s. (80 000 znaků) | |
dc.format | 63 s. (80 000 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Semena rostlin | cze |
dc.subject | klíčení semen | cze |
dc.subject | podmínky klíčení rostlin | cze |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování | cze |
dc.subject | výuka přírodopisu a biologie. | cze |
dc.subject | Plant seeds | eng |
dc.subject | seed germination | eng |
dc.subject | condition of germination | eng |
dc.subject | inquiry-based education | eng |
dc.subject | science and biology education. | eng |
dc.title | Využití klíčivosti v badatelsky orientovaném vyučování na ZŠ a nižším stupni gymnázia | cze |
dc.title.alternative | Use of seed germination test in the inquiry-based science education at primary and lower secondary schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 45058 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis discusses the possibilities of diversifying the teaching on the issue of germination in the form of worksheets as well as possibility of using germination tests in the inquiry-based teaching of biology at elementary schools and lower secondary schools. The readers are introduced into the general issues regarding seed development, construction and germination. It then deals with iquiry-based teaching, which is one of the most used methods in biology education in recent years. Worksheets created for this purpose are therefore validated through teaching practice and subsequently processed and evaluated. The paper discusses whether germination is a suitable biological material for inquiry-based teaching and also whether these worksheets can be recommended as a didactic teaching material for the development of skills and theoretical knowledge of germination. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přn-Chn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Rokos, Lukáš | |