• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Návrhy využití geografických informačních systémů v hodinách zeměpisu na základních a středních školách

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (9.815Mb)
    Posudek vedoucího práce (281.2Kb)
    Posudek oponenta práce (313.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (122.5Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Nerad, Jiří
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou praktického začlenění geografických informačních systémů (GIS) do hodin zeměpisu na základních a středních školách. Předloženým návrhům, jak využívat GIS v edukačním procesu, předchází teoretická východiska práce. Věnují se širšímu kontextu v oblasti postavení geoinformatiky a úrovni geoinformatické gramotnosti v České republice. Součástí jsou i podkapitoly o struktuře geoinformatické gramotnosti. Teoretická východiska pokračují tématem ukotvení GIS v národních vzdělávacích dokumentech a jsou zakončena kapitolou o interdisciplinaritě GIS a jejím potenciálu pro využití ve výuce. Metodologická část popisuje strukturu dotazníku, metodiku výběru oslovených škol a vlastní průběh dotazníkového šetření o míře využívání GIS v hodinách zeměpisu na základních a středních školách. Dále pak metodiku výběru freeware GIS programů popsaných a použitých v praktické části práce. Praktická část práce je rozdělena na tři hlavní podkapitoly reflektující cíle práce. První se věnuje výsledkům dotazníkového šetření. Druhá zhodnocení dostupných GIS programů a jejich potenciálu pro implementaci ve výuce. Poslední podkapitola tvoří hlavní část práce a věnuje se návrhům využití GIS v hodinách zeměpisu na základních a středních školách. Její součástí jsou tři výukové aktivity. První se věnuje vlastní tvorbě map a druhá určování zeměpisné polohy. Obě tyto aktivity s vybranými GIS byly reálně implementovány v hodinách zeměpisu na základní škole. Poslední část předkládá návrhy, jak pomocí GIS učit o aktuálních tématech a problémech.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38346
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV