Životní styl učitelů na druhém stupni ZŠ v Příbrami
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá životním stylem učitelů na druhém stupni základní školy v Příbrami. Teoretickým východiskem pro praktickou část bylo vymezení pojmu životní styl a popis vybraných faktorů, které mají zásadní vliv na to, jaký typ životního stylu zvolíme vzhledem k podmínkám, které přímo či nepřímo ovlivňují náš výběr. Téma životního stylu je velmi rozsáhlé, proto se práce zaměřuje jen na nejdůležitější aspekty daného tématu, a to jsou subjektivní a objektivní činitelé, které mají pozitivní nebo negativní vliv na životní styl.
Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu, který proběhl dotazníkovým šetřením a zjišťoval, jaký je životní styl učitelů na druhém stupni základních škol v Příbrami. Data byla následně statisticky vyhodnocena a zpracována. Výsledky byly diskutovány s odbornou literaturou. Z výsledků vyplývá, že učitelé jsou ohroženou skupinou v oblasti nedostatku pohybu. 66 % respondentů uvedlo, že se nevěnují pohybovým aktivitám vůbec, dále pak vysoké procento učitelů uvedlo, že na sobě pociťují projevy stresu. Pozitivním výsledkem bylo zjištění, že 76 % učitelů se stravuje 4x až 5x denně, 77 % učitelů konzumuje ovoce a zeleninu. Dalším pozitivním rysem životního stylu zkoumaných učitelů je zjištění, že více než 50 % dotazovaných nekouří a 73 % uvedlo spokojenost v zaměstnání.