dc.contributor.advisor | Kusová, Jana | |
dc.contributor.author | Bečková, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:07:36Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:07:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38380 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na problematiku vyjadřování modality v systému německého jazyka a její zpracování v současných učebnicových souborech pro výuku němčiny jako cizího jazyka na úrovní A1A2.
Úvodní kapitoly práce se zabývají teoretickým zpracováním tématu modality a možnostmi jejího vyjádření v gramatickém a lexikálním systému současné němčiny. Závěr teoretické části je věnován výuce němčiny jako cizího jazyka, obzvláště pak problematice zprostředkování gramatiky, potažmo modality.
Empirická část je soustředěna na analýzu prezentace modality ve vybraných učebnicových souborech úrovně A1A2 pro druhý stupeň základních škol a odpovídající třídy víceletých gymnázií. Pozornost je zaměřena jak na formální, pragmatickou a stylistickou stránku prezentace jevu, tak na srozumitelnost, přiměřenost a smysluplnost jeho zpracování. | cze |
dc.format | 101 stran | |
dc.format | 101 stran | |
dc.language.iso | de | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | modalita | cze |
dc.subject | modální slovesa | cze |
dc.subject | němčina jako cizí jazyk | cze |
dc.subject | didaktika | cze |
dc.subject | výuka | cze |
dc.subject | učebnicové soubory | cze |
dc.subject | modality | eng |
dc.subject | modal verbs | eng |
dc.subject | German as a foreign language | eng |
dc.subject | didactic method | eng |
dc.subject | teaching | eng |
dc.subject | textbook | eng |
dc.title | Modalität im DaF-Unterricht | cze |
dc.title.alternative | Modality in the Teaching of German as a Foreign Language | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49156 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis focuses on problems with expressing modality in German language system. It also deals with modality adaptation in contemporary textbooks for teaching German as a foreign language at CEFR level A1-A2.
In the beginning the thesis deals with theoretical adaptation of modality and ist possibilities of expressing in grammatical and lexical system of contemporary German Language. The end of theoretical part pays attention to teaching German as a foreign language, especially to problems with grammar arrangement or more precisely modality.
The empirical part focuses on analysis of modality presentation in selected textbooks at CEFR level A1-A2 at lower secondary schools and corresponding grammar schools. The attention is aimed at formal, pragmatic and stylistic aspect of presenting the phenomenon, as well as comprehensibility, suitability and reasonability of its adaptation. | eng |
dc.date.accepted | 2018-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |