Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorKoptyšová, Monika
dc.date.accessioned2022-03-08T14:31:15Z
dc.date.available2022-03-08T14:31:15Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38770
dc.description.abstractPráce se zabývá filozofií výchovy edukací. Teoretická část se zabývá edukací z pohledu filosofie výchovy, a to z historického hlediska v období starověku a novověku, posléze v pojetí dnešní doby. Je vytvořena filosofická reflexe zaměřená na filosofická východiska výchovy edukaci, filosofický základ některých alternativních pedagogických směrů a obraz jednotlivce a společnosti ve filosofii výchovy. Je zmíněn i problém etická dimenze filosofie výchovy. Ve druhé, empirické části, bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáno, jaké povědomí o filosofii výchovy edukaci mají samotní učitelé. Pro doplnění daného problému byly zhotoveny i dvě případové studie. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaká filosofická východiska lze formulovat pro oblast výchovy a edukace v současnosti, jaký je filosofický obraz jednotlivce a společnosti ve filosofii výchovy a jakou etickou dimenzi má filosofie výchovy.cze
dc.format88 s. (173 282 znaků)
dc.format88 s. (173 282 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectdimenze filosofie výchovycze
dc.subjectalternativní směry ve vzdělávánícze
dc.subjectobraz jednotlivce a společnosticze
dc.subjectfilosofie výchovycze
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducareeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectdimensions and perspectives of philosophic educationeng
dc.subjectalternative way of educationeng
dc.subjectthe picture of individualeng
dc.subjectthe picture of individual and societyeng
dc.subjectphilosophy educationeng
dc.titleFenomény filosofie výchovy - edukacecze
dc.title.alternativePhilosophy of upbringing - educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52145
dc.description.abstract-translatedThis work concern is about philosophy of upbringing the education. Theoretic part of thesis deals with the education from the perspective of philosophy, education, from the part of the medieval and modern age, to the present day. This work contains the philosophical reflection on philosophic resources of education, which means that education is the basic philosophic step for some alternative way of pedagogic outcomes and for the picture of modern individual and society education and philosophy. The ethic codex and dimensions is also mentioned as a part of educational philosophy. In the second empirical part of this work, we brought an analysis and a deep research by the questionnaire method to answer a question, how high is the awareness of teachers in schools about philosophic education. For the completion of the course and research, we used to study chess. The main goal and aim of this thesis was to achieve and bring to light an answer to question what philosophy, outcomes might be framed for the area of education, upbringing and educate in the present time, what is the basic picture of the individual and the society in the philosophical education and what are the possible ethical dimensions of philosophy education.eng
dc.date.accepted2018-05-31
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam