Řízení obchodních procesů v automobilovém průmyslu
Abstrakt
Pojem obchodní procesy v sobě zahrnuje mnoho činností. Bakalářská práce je proto zpracována na základě Porterova modelu, který je použit jako schéma při pohledu na vybraný podnik.
Dura Blatná vyrábí komponenty pro světově známé a uznávané automobilové společnost jako Ford, Audi, BMW, VW, ale také pro tuzemského největšího výrobce vozů Škoda Auto Mladá Boleslav. Podnik využívá moderní technologie, zavádí moderní způsoby řízení a je zaměřen na týmovou práci. Vyrábí ve vysoké kvalitě a je šetrný k životnímu prostředí.
Automobilový průmysl patří k odvětvím s velmi ostrou konkurencí. Proto Dura samozřejmě má současné konkurenty a lze očekávat určité ohrožení od potenciální konkurence. Přesto má podnik silnou pozici na trhu. V případě výroby karosářských komponentů nelze hovořit o substitutech a komplementech v pravém slova smyslu. Zákazníci si často diktují požadavky a mají tak značnou vyjednávací sílu. Podnik má celou řadu dodavatelů. Část odběratelsko-dodavatelských vztahů v podniku určuje mateřská společnost v Německu v Plettenbergu.
Navrhované zlepšení se týká zavedení komunikace prostřednictvím EDI ve více odběratelsko-dodavatelských procesech. Zcela jistě tento typ komunikace přinese řadu pozitiv, především rychlejší, přesnější a efektivnější procesy, následované zvýšenou konkurenceschopností podniku.