Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorDvořáková, Ester
dc.date.accessioned2022-03-09T07:24:50Z
dc.date.available2022-03-09T07:24:50Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39307
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit možné výhody a případná úskalí při integraci dítěte s a typickým autismem do hlavního vzdělávacího proudu. V praktické části bude dílčím cílem poskytnutí možného vhledu na situaci ze strany rodin intaktních žáků, kteří jsou ve třídě s integrovaným chlapcem, a zároveň bude poskytnut náhled na danou situaci spolužáky. Práce je koncipována do dvou částí a to teoretické a výzkumné. První segment má seznámit s teoretickým základem z oblasti integrace a autismu, a má vést k následnému porozumění druhého oddílu. Empirická část je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Sběr dat se uskutečnil pomocí polostrukturovaného interview. V rámci kvalitativní analýzy dat bylo využito tematického kódování. Výzkumný segment zachycuje obraz integrovaného chlapce z pohledů intaktních spolužáků a jejich rodičů, třídní učitelky a asistentky. Dále matky integrovaného chlapce. Práce by mohla sloužit jako vzor pro rodiče, učitele či pedagogickou veřejnost, při zařazování dítěte s touto diagnózou do hlavního vzdělávacího proudu. Dále poslouží jako dílčí výzkum, který bude zařazen do dlouholeté případové studie, která se snaží poskytnout ucelený pohled na možný proces integrace během povinné školní docházky. Zmíněný průzkum by měl následně tvořit podklady k disertační práci. Z výzkumu vyplývá nepředvídatelnost daného procesu a tím i prognóza do budoucna, z důvodu přicházejících nečekaných změn, ale i vývoje postojů zainteresovaných osob. Výsledky studie poukazují na nejednotné názory k probíhajícímu procesu ze strany intaktních spolužáků, jejich rodičů, ale i paní učitelky a asistentky. Zároveň se matka a rodiče intaktních spolužáků shodují na nepřipravenosti "běžných" škol na integrační proces.cze
dc.format66
dc.format66
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoruchy autistického spektracze
dc.subjectatypický autismuscze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectsocializace.cze
dc.subjectAutistic spectrum disorderseng
dc.subjectatypical autismeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectsocialization.eng
dc.titleBariéry odstraňované a bariéry přetrvávající v procesu integrace u žáka s atypickým autismem v hlavním vzdělávacím prouducze
dc.title.alternativeBarriers disposal and persisting barriers during disciple integration proces with atypical autism in the main education streameng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51620
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is to present a comprehensive overview of the defined topic and to describe benefits and potential problems connected with the integration of atypically autistic children into the main educational process. The practical part is supposed to provide a potential insight into the situation based on the experience of "ordinary" students that attend classes with an integrated child, and the experience of their families. The work consists of a theoretical and a research part. The purpose of the first section is to introduce a theoretical background of autism and integration process to the reader. It should contribute to a consequent comprehension of the second section, too. The empirical section is based on a qualitative research. The data were collected in the form of a semi-structured interview and their evaluation was performed by means of a thematic coding. The research part manifests the integrated pupil from the point of view of their classmates and their parents and, furthermore, from the point of view of the teacher, the assistant and the mother of an integrated child. The thesis might serve as an example for parents, teachers and the pedagogical public throughout children's integration into the main educational process. In addition, it is going to be a part of a long term case study focused on providing a complete perspective of a possible integration during the compulsory school attendance period. The aforementioned research should serve as an groundwork for a disseration thesis, too. The conclusion of the research is that the process itself is unpredictable due to ongoing unexpected changes, and due to the constant development of attitudes of participating individuals. The results show that opinions differ in all involved people. On the contrary, mother of an autistic child and parents of other children share the belief that "ordinary" schools are not prepared for the integration process yet.eng
dc.date.accepted2018-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMarková, Aneta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam