Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorFriš, Martin
dc.date.accessioned2022-03-09T07:27:17Z
dc.date.available2022-03-09T07:27:17Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39405
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit smysluplnost využití tabletů při edukaci žáka s těžkým kombinovaným postižením. V první kapitole je definována základní terminologie přibližující danou problematiku. Pro dosažení cíle je zvolen kvalitativní přístup. Ten v podobě případové studie pracuje se žákem s těžkým kombinovaným postižením a věnuje se analýze edukační činnosti práce s tabletem v konkrétních vyučovacích blocích. Dále jsou použity metody analýzy žákových školních dokumentů a opakovaná pozorování aktivit s digitálním tabletem prováděných na základě žákova individuálního vzdělávacího plánu. Z jednotlivých vyučovacích bloků jsou pořízeny videozáznamy, které jsou následně analyzovány pro objektivitu pozorovaného. Díky výsledkům výzkumného šetření lze konstatovat, že pro daného žáka s těžkým kombinovaným postižením pracovat s tabletem smysl má a to především díky tomu, že na tuto práci reaguje libostí. Využití vybraných aplikací přispívá nejen k rozvoji jeho vnímání, pozornosti a komunikace, ale je využitelné i pro motivaci k učení. Práce je přínosná pro všechny, kteří pracují se žáky s těžkým kombinovaným postižením, a může být impulzem pro ty, kteří stále pochybují nad využíváním tabletů při edukaci těchto žáků. Výsledky výzkumného šetření dokládají, že využívání moderních technologií ve výuce může být velice prospěšné. Mohou být inspirujícím zdrojem a podnětem pro další širší využití tabletů v oblasti pomáhajících profesí, například speciální pedagogiky, sociálních služeb nebo zdravotnictví.cze
dc.format57 s. (88 000 znaků)
dc.format57 s. (88 000 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttabletcze
dc.subjectiPadcze
dc.subjectedukacecze
dc.subjecttěžké kombinované postiženícze
dc.subjectnetradiční komunikační projevycze
dc.subjectbazální dialogcze
dc.subjecttableteng
dc.subjectiPadeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectdisabilityeng
dc.subjectmultiple handicapeng
dc.subjectnon-traditional communication manifestationseng
dc.subjectbasal dialogueeng
dc.titlePoužití tabletu při edukaci žáků s těžkým kombinovaným postiženímcze
dc.title.alternativeThe use of tablet in special education of pupils with severe disability and multiple handicapeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54610
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is to determine the meaningfulness of the use of tablet devices in the education of pupils with severe multiple disabilities. In the first chapter is defined the terminology. For the achievement of the objectives is chosen a qualitative approach. The one in the form of case studies working with a student with severe multiple disabilities and is dedicated to the analysis of educational activities with the tablet in specific teaching blocks. Next are used the methods for the analysis of the pupil's school documents and repeated observation of the activities with a digital tablet carried out on the basis of the pupil's individual educational plan. Of the individual teaching blocks are taken videos, which are analyzed for the objectivity of the observed. Due to the results of the research can be concluded that for the student with severe multiple disabilities it makes sense to work with the tablet. The use of selected applications not only contributes to the development of his perception, attention and communication, but is usable also for the motivation for learning. The bachelor thesis is beneficial for all who work with students with severe multiple disabilities, and may be a trigger for those who still doubt over the use of tablets in education. The results of the research show that the use of modern technology in teaching can be very beneficial. Can be an inspiring source of and stimulus for further wider use of tablet devices in the field of helping professions, for example in the field of special education, social services or healthcare.eng
dc.date.accepted2018-09-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam