Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorKahudová, Monika
dc.date.accessioned2022-03-09T07:27:23Z
dc.date.available2022-03-09T07:27:23Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39408
dc.description.abstractBakalářská práce "Specifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkách" je zaměřena na legislativu týkající se společného vzdělávání a podpůrných opatření. Teoretická část popisuje charakteristiku školní družiny, školských poradenských zařízení a druhy postižení dítěte. Celá má práce poukazuje na smysluplné a prospěšné společné vzdělávání dětí na běžných školách a jejich podporu. Děti se znevýhodněním se učí, jak žít a spolupracovat s ostatními dětmi a děti "zdravé" rozvíjí své schopnosti a kompetence, jak žít s těmito dětmi, zároveň se je učí vnímat. Empirická část popisuje specifika práce speciálních pedagogů a pedagogických pracovníků s dětmi se zdravotním postižením ve školní družině. Výzkumného šetření se zúčastnilo 6 informantů ze školních družin základních škol v Českých Budějovicích a okresu Prachatic. Výzkum poukazuje na konkrétní metody a principy práce s dětmi se zdravotním postižením, způsoby informovanosti mezi pedagogy, podporu vzdělávat se v oblasti speciální pedagogiky ze strany zaměstnavatele a míru spolupráce rodičů dětí s postižením a školní družiny. Z výzkumného šetření vyplývá, že podpůrná opatření, informovanost o dětech s postižením a spolupráce s rodiči je důležitá. Na základě odpovědí informantůbylo zjištěno, že ve zmíněných školách převládají děti se 3. stupněm podpůrného opatření, pedagogové využívají různé nástroje informovanosti, využívají rozdílné metody a pomůcky. Většina dotázaných považuje své vzdělání za dostatečné, část z nich spolupracuje s asistentem pedagoga. Důležitá je pro ně i fungující spolupráce s rodiči dětí.cze
dc.format67 s. (92 623 znaků)
dc.format67 s. (92 623 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpolečné vzdělávánícze
dc.subjectškolní družinacze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectškolský zákoncze
dc.subjectporadenská zařízenícze
dc.subjectdítě s postiženímcze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectcommon educationeng
dc.subjectschool clubeng
dc.subjectleisure timeeng
dc.subjectschool laweng
dc.subjectadvisory instituioneng
dc.subjecthandicapped (disabilite) childeng
dc.subjectsupport provisioneng
dc.subjectinclusioeng
dc.titleSpecifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkáchcze
dc.title.alternativeThe Specifics of Disabled Child Education in School Center with Inklusive Conditionseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54613
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis "The specifics of the education of a child with disabilities in a school club in inclusive conditions" deals with the legislation of common education and support provision. The theoretical part defines the characteristics of school community, school counseling facilities and types of child handicap. This thesis points to the meaningful and helpful common education of children at common schools and their support. Children with disabilities learn how to live and work with other children and "healthy" children improve their ability and competences how to live with these children. The empirical part describes the specifics of special pedagogues´ work with disabilite children in the school clubs. The survey was attended by 6 informants from school clubs of primary schools in České Budějovice and region Prachatice. The research shows specific methods and principles of working with children with disabilities, ways of informing teachers, supporting the education of special pedagogy by the employer and the level of cooperation between parents of handicapped children and school. The research shows that support provision, awareness of children with disabilities and cooperation with parents are important. On the basis of the respondents' answers, it was found that children with the third degree of support prevail in the mentioned schools, educators use different information, different methods and aids. Most respondents consider their education to be sufficient. Some of them cooperate with the teacher's assistant. It is also important for them to work with children´s parents.eng
dc.date.accepted2018-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam