Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlisová, Helena
dc.contributor.authorSmetanová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-03-09T07:27:51Z
dc.date.available2022-03-09T07:27:51Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39426
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí a rozvojem jejich percepčně-motorických dovedností za pomoci hudební činnosti. Hlavním cílem práce je vytvořit zásobník činností pro podporu dovedností u této cílové skupiny. Dílčím cílem je vyzkoušet, zda lze vytvořený zásobník využít v pedagogické praxi a při běžném chodu mateřské školy. Teoretická část bakalářské práce se věnuje vývoji řeči, narušené komunikační schopnosti, zejména diagnózám dyslálie a opožděný vývoj řeči. Práce dále mapuje specifika předškolního věku, legislativní rámec předškolního vzdělávání a vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola je věnována oblasti hudební a zásadám pro vedení hudební činnosti u dětí. K dosažení stanoveného cíle byla zvolena kvalitativně orientovaná výzkumná strategie. Po třech týdnech přímého pozorování skupiny dětí byly na základě zjištěných informací vytvořeny kazuistiky jednotlivých dětí zvolené výzkumné skupiny. Závěry vyplývající z pozorování byly také uplatněny při sestavování zásobníku činností. Vytvořený zásobník se stal praktickou inspirací pro přímou práci s dětmi. Pomocí analýzy videozáznamů byla aktivita zhodnocena a byly zdůrazněny nedostatky a pozitiva při její realizaci. Vytvořený zásobník obsahuje také metodickou strukturu, takže je možné jej využít v přímé práci pedagogů mateřských škol. Materiál by také mohli ocenit rodiče a uplatnit jej při procvičování dovedností svých dětí.cze
dc.format102 s.
dc.format102 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectdysláliecze
dc.subjectopožděný vývoj řečicze
dc.subjectlogopedická třídacze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjecthudební činnost.cze
dc.subjectCommunication Disordereng
dc.subjectDyslaliaeng
dc.subjectDelayed Speech Developmenteng
dc.subjectSpeech Therapy Classeng
dc.subjectPreschool Ageeng
dc.subjectMusical Activity.eng
dc.titleMožnosti využití hudebních činností u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ- logopedické tříděcze
dc.title.alternativeThe Possibilities of Using Musical Activities in Speech Therapy Class for Children with Communication Disorder in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54633
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is concerned with communication disorders in preschool aged children and progress their perceptual and motor skills by musical activities. The main aim of the thesis is to create a collection of activities to support the children's skills. The partial aim is to try using the collection in practise during standard kindergarten's operation Theoretical part of the bachelor thesis deals with speech development, speech disorders, especially dyslalia and delayed speech development. The thesis is also aimed on specifics of preschool age, legislature of preschool education and education of children with special needs. The final chapter writes about musical field and principles of conducting musical activities in kindergarten. To achieve the set target, a qualitative research strategy was chosen. During three weeks of direct observation of preschool group, case studies of the children were created based on the results. The results were used for creating of collection of activities. The created collection was directly applied in practice. The work was evaluated by means of analysis of video recordings, while at the same time were accented its disadvantages and advantages. The collection of activities contains methodical structure, so it can be used in practice of teachers in kindergarten. The material could be appreciated by parents as well and used during practising their children's skills.eng
dc.date.accepted2018-06-19
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJičínská, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam