Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilausová, Drahomíra
dc.contributor.authorKřížová, Hana
dc.date.accessioned2022-03-09T07:28:37Z
dc.date.available2022-03-09T07:28:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39451
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Infekce v graviditě" je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části jsou popsány role porodní asistentky v oblasti péče o ženu s infekcí v graviditě a dále jsou na základě odborné literatury popsány vybrané bakteriální, virové a parazitární infekce. U každé infekce jsou uvedeny projevy, diagnostika, terapie v graviditě, vliv infekce na graviditu či plod a v neposlední řadě prevence. Výzkumná část této bakalářské práce se zaměřuje na zjištění znalostí těhotných žen a matek jednoho i více dětí o infekčních onemocnění v graviditě a na jejich prevenci. Dále jsme zjišťovali, zda jsou ženy v prenatálních poradnách o infekcích v graviditě a jejich prevenci informovány, popř. kým a v jakém rozsahu. Pro výzkumné šetření byl zvolen kvantitativní výzkum, sběr dat byl prováděn technikou dotazníkového šetření, jehož distribuce probíhala elektronickou cestou. Celkový počet respondentek byl 140, z toho bylo 86 primipar a 54 multipar. Získaná data byla zpracována v programu Microsoft Excel 2010 a k ověření platnosti hypotéz byl použit chí-kvadrát test s 5% hladinou významnosti. Výzkum ukázal, že multipary mají oproti primiparám větší znalosti. Hypotéza 1, která předpokládala vyšší informovanost o prevenci infekčních onemocnění v graviditě u multipar oproti primiparám byla potvrzena. Hypotéza 2, která předpokládala vyšší informovanost o vlivu infekčních onemocnění na plod u multipar oproti primiparám byla také potvrzena. Avšak znepokojivým zjištěním bylo, že těhotné ženy nejsou v prenatálních poradnách ve většině případů nikým informovány o prevenci a vlivu infekcí v graviditě. Hypotéza 3 předpokládala, že porodní asistentky edukují více primipary než multipary, tato hypotéza nebyla potvrzena. Podle výsledků výzkumu je zapotřebí klást větší důraz na edukaci těhotných žen v oblasti infekcí v graviditě, a to jak porodními asistentkami, tak i lékaři v prenatálních poradnách. Klást důraz by měli především na prevenci a v případě výskytu na včasné zaléčení infekce. Tato bakalářská práce (BP) může být použita jako edukační materiál pro těhotné ženy nebo ženy, které těhotenství plánují. BP může také posloužit jako zdroj informací pro studenty zdravotnických oborů, porodní asistentky i pro ostatní zdravotnické pracovníky.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectInfekce v graviditěcze
dc.subjectpohlavně přenosné chorobycze
dc.subjectpotratcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectpředčasný porodcze
dc.subjectInfection in pregnancyeng
dc.subjectsexually transmitted diseaseseng
dc.subjectabortioneng
dc.subjectpremature birtheng
dc.titleInfekce v graviditěcze
dc.title.alternativeInfection in pregnancyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54687
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis on the topic of infection in pregnancy is divided into theoretical and research part. The roles of a midwife in the field of infection in pregnancy are described in the theoretical part. Furthermore there is description of chosen bacterial, viral and parasitic infections that is based on professional literature. Symptoms, diagnostics, therapy in pregnancy and the influence of infection on pregnancy or foetus are characterised for every type of infection. The research part of this bachelor theses focuses on the finding of knowledge of pregnant women and mothers of one or more children about infectious diseases in pregnancy and their prevention. We were also investigating, if women were informed about infections in pregnancy and their prevention during prenatal care, then who provides them the information and to what extent. Quantitative research was chosen for the research investigation and the data were collected with the technique of questionnaire survey. Distribution of the questionnaires was made electronically. Total amount of respondents was 140, of which 86 were primiparas and 54 were multiparas. The collected data were processed in Microsoft Excel 2010 programme and to verify the validity of hypothesis the chi-quadrate test with 5% level of importance was used. The research showed that multiparas have more knowledge than primiparas. Hypothesis 1, which presupposed that awareness of prevention of infectious diseases in pregnancy of multiparas is higher than of primiparas, was confirmed. Hypothesis 2, which presupposed that the awareness of multiparas of the impact of infectious diseases on foetus is higher than of primiparas was confirmed as well. However, one disturbing finding was that pregnant women are in most cases not informed about the prevention and impact of infections in pregnancy during their prenatal care. Hypothesis 3 presupposed that midwives educate the primiparas more than multiparas and this hypothesis was not confirmed. According to the results of this research, it is necessary to put greater emphasis on the education of pregnant women in the field of infections in pregnancy and this education should be provided by both midwives and doctors during prenatal care. The emphasis should be put mostly on prevention and in the case of occurrence of some infection the emphasis should be laid on early treatment of infection. This bachelor thesis can be used as educational material for pregnant women or for women, who are planning to get pregnant. The thesis can also become a source of information for students of healthcare fields, for midwives and for other healthcare staff.eng
dc.date.accepted2018-06-05
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSák, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam