Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulistová, Radka
dc.contributor.authorBugošová, Klára
dc.date.accessioned2022-03-09T07:30:08Z
dc.date.available2022-03-09T07:30:08Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39494
dc.description.abstractNaše bakalářská práce se věnuje problematice, která se týká komunikace mezi sestrou a dětským pacientem se syndromem hyperaktivity (dále jen ADHD). Cílem naší práce bylo nalézt nejčastější chyby, ke kterým dochází v komunikaci mezi sestrou a dětským pacientem s ADHD. Dále jsme chtěli zjistit, jaké bariéry se vyskytují v komunikaci mezi dětským pacientem s ADHD a sestrou, zmapovat informovanost sester o správné komunikaci a přístupu k dítěti s ADHD a také zanalyzovat zkušenosti rodičů dítěte s ADHD během komunikace v rámci ošetřovatelské péče. Pro dosažení těchto cílů jsme si zvolili tři následné výzkumné otázky. Jaké bariéry se vyskytují v komunikaci mezi sestrou a dětským pacientem s ADHD? Jaké jsou znalosti sester o správné komunikaci a přístupu k dítěti s ADHD? Jaké zkušenosti mají rodiče dítěte s ADHD v souvislosti s komunikací při poskytování ošetřovatelské péče? Pro uskutečnění výzkumného šetření jsme zvolili kvalitativní přístup pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek nám tvořilo 8 probandek z řad sester pracujících na dětském oddělení a v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Dále 8 rodinných příslušníků, kteří mají dítě s ADHD. Výsledky výzkumného šetření ukázaly vyskytující se problémy v komunikaci mezi sestrou a dětským pacientem s ADHD jak z pohledu sestry, tak i rodinných příslušníků. Dále nám výzkumné šetření odhalilo nejčastější bariéry, které se vyskytují během komunikace, kdy za nejčastější bariéru byly označeny projevy dítěte a rodiče. Při výzkumném šetření se nám znalosti sester potvrdily. Většina rodičů však uvedla negativní zkušenosti nejen se sestrami, ale i s ostatním nelékařským personálem. Naše výzkumné šetření otevírá prostor pro hlubší výzkumné šetření zaměřené i na jiné pracovníky než sestry, aby došlo k efektivnější komunikaci s dětským pacientem s ADHD.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectdětský pacientcze
dc.subjectsestracze
dc.subjectsyndrom hyperaktivitycze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectošetřovatelstvícze
dc.subjectadaptační model Callista Roycze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectchild patienteng
dc.subjectnurseseng
dc.subjecthyperactivity syndromeeng
dc.subjectADHDeng
dc.subjectnursingeng
dc.subjectadaptive model Callista Royeng
dc.titleProblematika komunikace mezi sestrou a dětským pacientem se syndromem hyperaktivitycze
dc.title.alternativeThe issue of communication between a nurse and a child patient with hyperactivity syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54887
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the issue of communication between a nurse and a child with the hyperactivity syndrome (ADHD). The aim of this thesis was to determine the most common mistakes that occur during the communication between a nurse and an ADHD child. We also aimed to discover the barriers of communication between a child patient with hyperactivity syndrome and a nurse, map the nurses' knowledge of the appropriate way of communication when approaching a child with ADHD as well as to analyse the parent´s experiences when communicating within the nursing care. To achieve these goals, we chose three research questions: What barriers occur in communication between a nurse and a child patient with ADHD? What kind of knowledge do the nurses have concerning the appropriate way of communicating when approaching a child with ADHD? What kind of experiences do the parents of a child with ADHD have concerning the communication within the nursing care? To carry out the research, we have chosen a qualitative approach using semi-structured interview. The research sample consisted of 8 subjects nurses working either in a paediatric ward or in the general practitioner's office for children and adolescents and 8 family members with a child suffering from ADHD. The results of the research show that difficulties in communication between a nurse and a child with ADHD occur from the point of view of both parties: the nurses as well as the family members. In addition, the research has revealed the most common barriers that occur during this kind of communication. The child´s and parent's behaviour were marked as the most frequent issue. The nurses' statements were confirmed by the research itself. However, most parents shared negative experiences not only with nurses but also with other non-medical staff. Our research opens up space for a deeper study that focuses on other workers rather than nurses in order to create more effective ways of communication with a child patient suffering from ADHD.eng
dc.date.accepted2018-06-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKaas, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam