Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVíšková, Růžena
dc.contributor.authorBrzák, Tomáš
dc.date.accessioned2021-11-22T11:55:12Z
dc.date.available2021-11-22T11:55:12Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3951
dc.description.abstractTématem mé diplomové práce je '' Poplatková politika bank v České republice a v Německu. Cílem je posouzení bankovních poplatků z hlediska zájmů klientů bank, z hlediska důležitosti poplatků na tvorbě zisku bank, a to prostřednictvím analýzy a komparace bankovních politik v České republice a Německu. Práce má dvě části, první část teoretická a druhá praktická. V teoretické části se věnuji rozboru typu jednotlivých bankovních soustav, jejich výhod a nevýhod, druhům bank, které existují na bankovním trhu. Dále působnosti jednotné bankovní licence. V neposlední řadě rozbor nové basilejské dohody, která podporuje stabilitu finančního systému a konkurenčního prostředí. V teoretické části se též seznámíme s strukturou německého bankovní systému a působnosti jednotlivých bankovních spolků. Praktická část spočívá v analýze výše poplatků a provizí ve vztahu k finančnímu zisku bank v ČR i v Německu, porovnání bank podle jednotlivých ukazatelů jako například bilanční suma, kapitálová přiměřenost, počet obchodních míst a čistého zisku. Do praktické části je zahrnuta velikost a vývoj jednotlivých poplatků za konkrétní služby v posledních letech, ceny bankovních balíčků, ale i nejrůznější průzkumy, jako například nejabsurdnější poplatek, který si banky účtují, banka s nejlepším servisem a banka s nejpřehlednějším sazebníkem. Způsob informovanosti klientů o změnách v sazebníků, jak v České republice tak v Německu. Kodexy, které se banky zavázaly dodržovat, aby zlepšily a zkvalitnily služby pro své klienty.cze
dc.format106s., 2 obr. příloh
dc.format106s., 2 obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBankacze
dc.subjectbankovní poplatekcze
dc.subjectČeská národní bankacze
dc.subjectkomerční bankacze
dc.subjecttrhcze
dc.subjectbilanční sumacze
dc.subjectziskcze
dc.subjectsazebníkcze
dc.subjectbankovní produktcze
dc.subjectpoplatekcze
dc.subjectBankeng
dc.subjectBank chargeseng
dc.subjectthe Czech National Bankeng
dc.subjectCommercial bankeng
dc.subjectMarketeng
dc.subjectBalance figureeng
dc.subjectProfiteng
dc.subjectTariffeng
dc.subjectBank producteng
dc.subjectfeeeng
dc.titlePoplatková politika bank v ČR a v Německucze
dc.title.alternativeProblems of the Banking Feeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag7759
dc.description.abstract-translatedMy thesis concentrates on the problems of the banking fees of banks in Czech Republic and Germany. It aims to examine the bank fees from the bank customers’ point of view, and witch regard to the importance of the bank’s profit formation by analyzing and comparing bank politics in the Czech Republic and Germany. This thesis consists of two parts: theoretical and practical one. The theoretical part focuses on analyzing different types of bank schemes, their advantages and disadvantages and various types of banks existing in the market, and also on the scope of integral rate license. Last but not least, it deals with the analysis of the new Basel II which supports the stability of the financial system and competitive environment. The theoretical part also informs about the structure of the bank system in Germany and the competence of various bank institutions. The practical part similarly concentrates on analyzing the level of costs and commissions in relation to pecuniary gain of banks in Czech Republic and Germany. It also compares the banks on the basis of various indicators, such as for example the total assets, capital assets, number of business opportunities and net profit. Besides, it contains the level and progression of various fees of specific services over the last years, the pricing of bank deals and also all sorts of surveys like the most ridiculous fee, the bank with the best provided service and the bank with the best arranged scale of charges. Apart from that, it looks into the consumers’ awareness about tariff changes in Czech Republic as well as Germany and it also focuses on the rules of conduct that the banks agreed on in order to improve the quality of the services for their customers.eng
dc.date.accepted2008-06-16
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam