Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorMacháčková, Petra
dc.date.accessioned2022-03-09T07:31:34Z
dc.date.available2022-03-09T07:31:34Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39527
dc.description.abstractSoučasný stav: Člověk jako bio-psycho-sociální bytost je v interakci s prostředím, které se stále mění. Jedná se o proces adaptace, kterým se zabývá Callista Roy ve svém modelu. Přizpůsobení se prostředí, ve kterém se aktuálně člověk nachází, vede ke správnému vývoji a přežití. Adaptace dítěte na nemocniční prostředí velmi ovlivňuje jeho psychiku, je tedy nezbytné předcházet neefektivní adaptaci a přizpůsobit nemocniční prostředí tak, aby co nejvíce korespondovalo s jeho domácím prostředím. Úkolem sestry je práce se stimuly, které dítě ovlivňují, prostřednictvím ošetřovatelských intervencí zaměřených na adaptaci dítěte. Cíle práce: Pro tuto práci byly stanoveny dva cíle. Zmapovat působící stimuly na dítě předškolního věku v rámci adaptace na nemocniční prostředí a zmapovat ošetřovatelské intervence prováděné u dítěte předškolního věku při adaptaci na nemocniční prostředí. Byly dány tyto výzkumné otázky: Jaké stimuly působí v adaptaci dítěte předškolního věku na nemocniční prostředí? Jaké ošetřovatelské intervence jsou prováděny u dítěte předškolního věku při adaptaci na nemocniční prostředí? Metodologie: K dosažení cílů byl zvolen kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byly použity metody nestandardizovaný hloubkový rozhovor, pozorování dětí, které bylo doplněno dotazováním rodičů a analýzou zdravotnické dokumentace. Výsledky: Analýzou získaných informací bylo vytvořeno 14 kategorií výsledků rozhovorů se sestrami a 5 kazuistik strukturovaných podle modelu Royové. Závěr: V této práci jsme zjišťovaly působící vlivy během adaptace na hospitalizaci dítěte předškolního věku a intervence, které sestry uskutečňují proto, aby tyto vlivy posílily či potlačily. Výsledky práce ukazují nejčastější intervence, prováděné u konkrétních ovlivňujících faktorů stanovených podle modelu Royovécze
dc.format67 s. (18 645 znaků)
dc.format67 s. (18 645 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAdaptacecze
dc.subjectmodel Royovécze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectstimulycze
dc.subjecthospitalizacecze
dc.subjectAdaptationeng
dc.subjectRoy´s modeleng
dc.subjectchildeng
dc.subjectstimuleseng
dc.subjecthospitalizationeng
dc.titleVyužití modelu Royové v adaptaci dítěte předškolního věku na nemocniční prostředícze
dc.title.alternativeThe use of Roy´s model in adaptation of preschool child in a hospital environmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54944
dc.description.abstract-translatedCurrent situation: Human as a bio-psycho-social person is in the interaction with the constantly changing environment. The process is called adaptation that Callista Roy deals with. Adaptation to the environment where the person is, leads to the right development and survival. Adaptation of the child to the hospital environment greatly effects its psyche, therefore it is necessary to prevent inefection adaptation and adapt the hospital environment as much as it is possible to its home environment. The task of the nurse is to work with the stimules that influence the child through the nursing interventions aimed to an adaptation of the child. Objectives of the work: Two goals have been set for this work. To map out the causing stimules for preschool child in an adaptation to the hospital environment and to map out the nursing interventions carried out in pre-school child in an adaptation to the hospital environment. There were these research question: What stimules are causing in an adaptation of the pre-school child in the hospital environment? What nursing interventions are carried out to the pre-school child in an adaptation to the hospital environment. Methodology: Qualitative research was selected to achieve the objectives. Methods of the nonstandardized in-depth interview, observation of the children which was supplemented by questioning parents and analysis of the medical documentation were used for the collection of data. Results: Fourteen categories of the results interview with nurses and five case studies structured according to the Roy´s model were made by analysing obtained informations. Conclusion: We were investigated the influences during the adaptation of the pre-school child and interventions that nurses are doing to strenghten or suppress these influences, in this work. The results of the work show the most frequent inteventions carried out in the speciffic influencing factors determined by the Roy´s modeleng
dc.date.accepted2018-06-04
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHellerová, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam