Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBártlová, Sylva
dc.contributor.authorGrecmanová, Jana
dc.date.accessioned2022-03-09T07:35:35Z
dc.date.available2022-03-09T07:35:35Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39593
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.cze
dc.format104 s. (156 931 znaků)
dc.format104 s. (156 931 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZdravotní gramotnostcze
dc.subjectrozvoj zdravotní gramotnosticze
dc.subjectškolacze
dc.subjectžáci základní školycze
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectpodpora zdravícze
dc.subjectHealth literacyeng
dc.subjectdevelopment of health literacyeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectelementary school pupilseng
dc.subjecthealth educationeng
dc.subjecthealth promotioneng
dc.titleRozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školycze
dc.title.alternativeThe health literacy development of elementary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51130
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the issue of the development of health literacy of pupils attending primary schools. In the theoretical part, it focuses on defining the concept of the health literacy, its importance for society, the importance of its development and the consequences of its lack. A literate person is characterized in here, the factors influencing health literacy and the assessment tools, how it could be measured. It also deals with health promotion and health education at primary schools, which are closely related to health literacy. It focuses on the influence on educational system on health literacy of pupils and on health promotion programs at school facilities. It deals with school age, its division, and the pupil's personality in common. At the end of the theoretical part, we discuss how the health literacy can influence nurses. The empirical part of the thesis is aimed at pupils of 7th and 9th grade of elementary schools, who have been inquired about their ability to look up and evaluate healthcare information. The aim has been to determine the level of health literacy of boys and girls and try to find out differences in their level of health literacy depending on the age and size of the city they are live in. A quantitative research survey has been selected to address this issue and identify the objectives set. The data was obtained using the abridged version of the standardized European Health Literacy Questionnaire HLS-EU-Q, namely the HLS-EU-Q16 questionnaire. The research was attended by 208 pupils from two primary schools in Prague and one from Karlovy Vary.eng
dc.date.accepted2018-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul pediatriecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠedová, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam