Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorBendová, Michaela
dc.date.accessioned2022-03-09T07:36:13Z
dc.date.available2022-03-09T07:36:13Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39646
dc.description.abstractCílem diplomové práce je identifikovat podíl autoritářské osobnosti u budoucích sociálních pracovníků. V souladu s tímto cílem byla stanovena výzkumná otázka: Na jakých faktorech závisí podíl autoritářské osobnosti u budoucích sociálních pracovníků a pracovnic? Na základě výzkumné otázky byly stanoveny následující hypotézy: Studenti oboru Sociální práce ve veřejné správě jsou více autoritářští než studenti oboru Rehabilitační psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Studenti kombinované formy studia jsou více autoritářští než studenti Rehabilitační psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. S rostoucím věkem roste podíl autoritářské osobnosti. Pro dosažení cíle byla vybrána strategie kvantitativního výzkumu, který byl realizovaný pomocí metody dotazování prostřednictvím standardizovaného dotazníku. Výzkumný soubor tvořili budoucí sociální pracovníci, konkrétně studující Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích, oboru Sociální práce ve veřejné správě a Rehabilitační psychosociální péče o děti, dospělé a seniory. F-škála byla převzata z publikace T. W. Adorna. Analýza dat byla vyhodnocena pomocí popisné statistiky v programu MS Excel a testování hypotéz bylo provedeno ve statistickém programu SPSS. Výzkum ukazuje, že u první hypotézy byl zachycen statisticky významný vztah u vlastností konvencionalismus, podřízenost, agresivita, antiintracepce, tvrdost, destruktivismus, projektivita a sexualita. Ve druhé hypotéze bylo testováno, zda studující kombinovaného studia jsou více autoritářští než studující prezenčního studia. Signifikantní vztah byl zaznamenán u vlastností podřízenost a agresivita. U třetí hypotézy bylo prokázáno, že statisticky významný vztah byl vyhodnocen u vlastností podřízenost, agrese a pověrčivost. Výstupy výzkumu diplomové práce mohou sloužit jako zpětná vazba pro studující nebo sociální pracovníky. Výsledky by mohly zajímat studující Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Autoritářská osobnost nebyla u sociálních pracovníků dosud zpracována.cze
dc.format75 s.
dc.format75 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAutorita; moc; osobnost; autoritářská osobnost; postoje; sociální práce; sociální pracovníkcze
dc.subjectAuthority; power; personality; authoritarian personality; attitudes; social work; social workereng
dc.titleAutoritářství u sociálních pracovníkůcze
dc.title.alternativeAuthoritarianism of social workerseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag54589
dc.description.abstract-translatedThe aim of the Master Thesis is to identify the proportion of authoritarian personality of future social workers. In line with the objective of the work, the research question has been formulated in the following way: On what factors does the proportion of the authoritarian personalities of future social workers depend? Based on the research question the following hypothesis has been determined: Students of the programme Social Work in Public Administration are more authoritarian than the students of the programme Rehabilitation Psychosocial Care of Handicapped Children, Adults and the Seniors. Students of part-time studies are more authoritarian than students of programme Rehabilitation Psychosocial Care of Handicapped Children, Adults and the Seniors. With the increasing age, the proportion of authoritarianism grows. The quantitative research strategy, which was implemented using the questionnaire method through a standardized questionnaire, was selected to achieve the goal. The questioned team consisted of future social workers, namely students of Faculty of Health and Social Sciences in České Budějovice programme Social Work in Public Administration and Rehabilitation Psychosocial Care for Children, Adults and Seniors. Translation of F-scale was taken from the publication of T. W. Adorno. Data analysis were evaluated using descriptive statistics in MS Excel and hypothesis testing was performed in the SPSS statistical program. The research shows that in the first hypothesis statistically significant relationship has been captured in the properties of conventionalisms, authoritarian submission, authoritarian aggression, anti-intraception, power and toughness, destructiveness, projectivity and sexuality. In the second hypothesis, it was tested whether the students studying part-time are more authoritarian than students of full-time studies. A significant relationship was noted in attributes of subordination and authoritarian aggression. In the third hypothesis, it was demonstrated that a statistically significant relationship was detected in the attributes of subordination, authoritarian aggression, and superstition. The outputs of the Master Thesis research can be provided as a feedback for students or social workers. The results could be of interest to the students of the Faculty of Health and Social Sciences at the University of South Bohemia in České Budějovice. Authoritarian personality has not yet been processed for social workers.eng
dc.date.accepted2018-06-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrušková, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam