SWOT analýza a strategie podniku
Abstrakt
Bakalářská práce "SWOT analýza a strategie podniku" popisuje a zkoumá jednotlivé prvky obchodního modelu podniku XY. Cílem celé této práce je na základě získaných poznatků stanovit strategii na zlepšení současného stavu podniku. Firma XY je maloobchodní jednotkou převážně se specializující na prodej kávy a vína.
Ke zkoumání vnějšího prostředí posloužilo několik analýz. Porterova analýza pěti sil analyzuje vyjednávací sílu dodavatelů a odběratelů, sílu stávajících konkurentů, hrozbu vstupu nových konkurentů a hrozbu substitučních výrobků. PESTE analýza studuje vnější vlivy působící na podnik jako jsou sociálně-kulturní, technicko-technologické, ekonomické a politicko-legislativní. Vnitřní prostředí detailně popisuje Business model a finanční analýza. Tyto analýzy následně doplňují SWOT analýzu, která zkoumá silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Ze SWOT analýzy byly generovány nové návrhy a doporučení pro rozvoj strategického rozhodování ve společnosti XY.