Podnikatelský záměr v agroturismu
Abstrakt
Předkládaná práce analyzuje v podobě literární rešerše současnou situaci na straně nabídky a poptávky v oblasti agroturismu v České republice a přibližuje jeho aktuální trendy. Poptávka je dále zkoumána především s ohledem na zvolenou destinaci - město Hluboká nad Vltavou, a to zejména na základě výsledků kvantitativního marketingového výzkumu provedeného v roce 2018 v Hluboké nad Vltavou. V tomto rámci práce předkládá persony reprezentující potenciální perspektivní cílové skupiny zákazníků. Dále je provedeno studium vnějšího prostředí plánovaného podniku metodou PEST analýzy. Hlavní část práce tvoří podnikatelský plán farmy poskytující služby agroturismu v Purkarci, který je zpracován především pro zhodnocení ziskovosti záměru a pro identifikaci podstatných aspektů jeho realizace. Podnikatelský plán může také případně orientačně sloužit pro rozhodovací řízení investora o vstupu do základního kapitálu plánované společnosti. Podnikatelský plán obsahuje návrh marketingové strategie a bližší specifikaci nabízených produktů a služeb. Podpůrně je v podnikatelském plánu provedena analýza konkurence. Realizační projektový plán a finanční plán vytváří podklad pro zhodnocení rentability podnikatelského záměru metodou čisté současné hodnoty pro předpokládanou ekonomickou životnost projektu ve výši 20 let. Doprovodně je využito metody SWOT analýzy k určení předpokladů úspěšnosti projektu a identifikaci potenciálních rizik.