Time management manažerů malých podniků
Abstrakt
Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nakládání s časem manažerů malých podniků a navrhnout pro ně optimální využívání času. Konkrétně se práce zaměřuje na manažery v odvětví informačních a komunikačních služeb. V úvodu je však potřeba upozornit na to, že time management je širší pojetí než pouhé splnění úkolů v diáři.
Nejdříve bylo vybráno přibližně 10 technik efektivního time managementu, které jsou popsány v teoretické části. Následně byla provedena empirická část pomocí dvou výzkumných metod. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak sledovaný vzorek řídí svůj čas a jeho nejčastější nedostatky. Na základě nabytých teoretických znalostí a poznatků z tohoto výzkumu mohl být sestaven návrh pro zefektivnění time managementu zkoumaného vzorku. Aby měl návrh zpětnou vazbu vypovídající o jeho úspěšnosti, byl proveden druhý výzkum prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů. Po prvním rozhovoru s každým respondentem byl návrh přizpůsoben jeho potřebám a nedostatkům při řízení času, kdy tento individuální plán určitou dobu plnili, a následoval druhý individuální hloubkový rozhovor, při kterém návrh zhodnotili. Původní návrh byl tak o některé části zcela zkrácen, upraven nebo se naopak osvědčila jejich účinnost.
Konečným návrhem je tak ucelený plán, který obsahuje detailně popsané kroky pro efektivní time management sledovaného vzorku i s vizuálním příkladem dobře naplánovaného dne.