Kvalita ovoce a zeleniny na českém trhu
Abstrakt
Cílem práce je zjistit postoje českých spotřebitelů ke kvalitě ovoce a zeleniny na českém trhu. Rovněž je zkoumána kvalita ovoce a zeleniny v prodejních formátech. Teoretická část zahrnuje obecnou charakteristiku ovoce a zeleniny, konvenční a ekologické zemědělství a další certifikační systémy, produkci a spotřebu ovoce a zeleniny a zahraniční obchod. Práce popisuje kvalitu potravin a biopotravin, kvalitu čerstvého ovoce a zeleniny, legislativní požadavky.
Praktická část zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření, jak spotřebitelé vnímají kvalitu ovoce a zeleniny na českém trhu. Dále byl proveden průzkum v obchodních řetězcích a specializovaných prodejnách v Českých Budějovicích a ve Vlašimi. Pro výzkum byly vybrána červená jablka, banány, rajčata a okurky. Obchodům byly uděleny body a jako nejlepší je označen ten obchodní řetězec, který získal nejméně bodů. Praktická část byla zakončena strukturovaným rozhovorem se zakladatelkou Potravinové banky v Českých Budějovicích.