Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠtumpf, Petr
dc.contributor.authorKaloušová, Michaela
dc.date.accessioned2023-03-07T08:46:34Z
dc.date.available2023-03-07T08:46:34Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39961
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo na základě analýzy konceptů smart city a smart region a případových studií identifikovat možnosti jejich využití a propojení s odvětvím cestovního ruchu a vytvořit návrh jejich aplikace ve vybrané destinaci cestovního ruchu. Ve spolupráci s vybranou destinací Písek, která se hlásí ke konceptu smart city, a na základě jednání se zástupci města, byl cíl práce zúžen na zavedení konkrétní nové technologie iBeacon realizovanou ve městě Písek prostřednictvím projektu eCulture. Tato technologie přispívá k naplňování konceptu smart city jako destinace cestovního ruchu. Hlavním cílem aplikace této metody je efektivní prezentace města Písek. Společně s destinační společností Píseckem, s.r.o. bylo navrženo celkem 12 beaconů v historickém centru města a další tři v jeho bezprostředním okolí. Nejdříve byl v praktické části zpracován obsah jednotlivých beaconů, který byl rozčleněn na základní a doplňkový text. Základní text poskytuje hlavní informace, zatímco doplňkový text je vytvořen především pro upoutání pozornosti. Následně byly destinační společností po-skytnuty grafické návrhy zobrazení informací konečnému uživateli pomocí vybraných beaconů. K zajištění efektivní prezentace města Písek prostřednictvím technologie iBeacon proběhlo testování vybraných vizuálů pomocí oční kamery. Eye tracking je moderní metoda výzkumu, v rámci které jsou monitorovány pohyby očí účastníků. Výsledky byly prezentovány prostřednictvím tzv. heat map (teplotních map), které zobrazují intenzitu pohledů respondentů na jednotlivá místa v grafickém návrhu. Na základě zjištěných výsledků z eye trackingového testování a následných hloubkových rozhovorů byla zpracována návrhová část práce. Celkem byly vytvořeny čtyři grafické návrhy, a to konkrétně beaconu 01 (Velké náměstí), beaconu 02 (Nádvoří radnice), beaconu 03 (Kostel Povýšení Svatého Kříže) a beaconu 05 (Bakaláře).cze
dc.format89 s.
dc.format89 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsmart citycze
dc.subjectsmart cestovní ruchcze
dc.subjectsmart destinace cestovního ruchucze
dc.subjectiBeaconcze
dc.subjecteye trackingcze
dc.subjectsmart cityeng
dc.subjectsmart tourismeng
dc.subjectsmart tourism destinationseng
dc.subjectiBeaconeng
dc.subjecteye trackingeng
dc.titleSmart destinace cestovního ruchucze
dc.title.alternativeSmart Tourism Destinationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag53834
dc.description.abstract-translatedBased on an analysis of the smart city and smart region concepts and case studies, the aim of the thesis was to identify the possibilities of their use in the tourism industry and to create a proposal for their application in selected tourist destinations. In cooperation with the selected destination of Písek, which endorses the smart city concept, and based on discussions with city representatives, the objective was narrowed down to the introduction of new iBeacon technology implemented in Písek through the eCulture project. This technology helps fulfil the concept of the smart city as a tourist destination. The main goal of applying this method is effective presentation of the City of Písek. Together with the destination company Píseckem, s.r.o., a total of 12 beacons were proposed in the historic city centre and three more in its immediate vicinity. First, the content of individual beacons was prepared in the practical part of the research, which was divided into basic and supplementary text. The basic text provides the main information, while the supplementary text is primarily designed to attract attention. Subsequently, the destination company was provided with graphic designs for display-ing information to end-users through selected beacons. To ensure effective presentation of the City of Písek through iBeacon technol-ogy, selected visuals were tested with an eye camera. Eye tracking is a modern research method in which the eye movements of participants (respondents) are monitored. The results were presented using heat maps, which show the intensity with which individual places in the graphic design are viewed by respondents. The proposal part of the thesis was prepared based on the results of eye tracking tests and subsequent in-depth interviews. A total of four graphic designs were created, namely beacon 01 (Great Square), beacon 02 (Town Hall Courtyard), beacon 03 (Church of the Exaltation of the Holy Cross) and beacon 05 (Bakaláře).eng
dc.date.accepted2019-06-03
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam