Nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru dovolené
Abstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené a vypracování doporučení pro subjekty cestovního ruchu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s cestovním ruchem, nákupním chováním, segmentací trhu a marketingovým výzkumem. K získání potřebných dat byl proveden marketingový výzkum, konkrétně dotazníkové šetření. Výsledky dotazníků byly zpracovány prostřednictvím programu Microsoft Excel do tabulek a grafů a interpretovány. Na základě vyhodnocení dat v programu Microsoft Excel a statistickém softwaru Statistica byly přijaty, či zamítnuty stanovené hypotézy. Na základě analýzy a zhodnocení nákupního chování obyvatel Jihočeského kraje při výběru a v průběhu dovolené byla vypracována doporučení pro subjekty cestovního ruchu, která vycházejí z kontingenčních tabulek a statisticky významných rozdílů.