Nákupní chování při výběru dovolené obyvatel kraje Vysočina
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřena na analýzu nákupního chování při výběru a v průběhu dovolené obyvatel kraje Vysočina v roce 2019. Práce má dvě základní části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vysvětlena problematika cestovního ruchu, nákupního chování, marketingového výzkumu a segmentace trhu. Tyto informace byly získány z odborné literatury a vědeckých článků. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření obyvatel kraje Vysočina a interpretace jeho výsledků, poté následovalo vyhodnocení hypotéz. Na základě výsledků z dotazníkového šetření byly stanoveny jednotlivé segmenty spotřebitelů, a to z hlediska pohlaví, věkových skupin a nejvyššího dosaženého vzdělání. Pro tyto segmenty byly poté identifikovány trendy v jejich nákupním chování týkající se dovolené. Posledním krokem bylo zpracování návrhů a doporučení pro podnikatelské subjekty cestovního ruchu.