Preference zákazníků vůči jednotlivým maloobchodním jednotkám ve vybrané lokalitě
Abstrakt
Tato diplomová práce pojednává o příčinách rozdělení zákaznických preferencí vůči jednotlivým maloobchodním jednotkám ve městě Blatná za účelem doporučení návrhů na zlepšení pro spotřební družstvo COOP. Teoretický přehled podává základní informace o potravinářských maloobchodech v České republice, detailněji představuje formáty prodejen, postoje nakupujících k potravinářským prodejnám, jednotlivé prvky retailového mixu či jiné faktory ovlivňující zákaznické postoje vůči prodejně, které může maloobchodník ovlivnit. Praktická část se vztahuje k potravinářským řetězcům v Blatné, a je zaměřena na identifikaci oblíbeného a hlavního nákupního místa respondentů, důvodů pro rozdělení zákaznických preferencí vůči maloobchodním jednotkám, na výzkum postojů vůči maloobchodním jednotkám a hodnocení retailového mixu těchto prodejen. Praktická část se skládá ze dvou částí, a to z dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky blatenských prodejen, a dále z výzkumu v těchto prodejnách. Z dotazníkového šetření je následně možné definovat postoje respondentů vůči blatenským potravinářským maloobchodům a jejich nákupní chování. Průzkum v maloobchodních formátech je využit pro identifikaci a hodnocení základních prvků retailového mixu jednotlivých prodejen. Díky těmto postupům je následně možné definovat zlepšující návrhy pro prodejnu COOP Tip v Blatné.