Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněček, Drahoš
dc.contributor.authorMachartová, Martina
dc.date.accessioned2021-11-22T11:55:33Z
dc.date.available2021-11-22T11:55:33Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4000
dc.description.abstractDodavatelský řetězec je síť firem, které se podílejí na dodávce výrobků a služeb, a to od získání surovin až po uspokojení konečného zákazníka. Jedná se tedy o celý systém složený z výrobců či zpracovatelů, distributorů, prodejců (velkoobchodníků i maloobchodníků) a zákazníků. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjištění obecných vztahů a odlišností v logistických řetězcích pro knihy a časopisy. Nejprve byl analyzován dodavatelský a distribuční řetězec knih od autora až po konečného zákazníka. V tomto dodavatelském řetězci se nenalézají žádné přebytečné články ani distribuční kanály. V další části diplomové práce byl analyzován dodavatelský a distribuční řetězec periodického tisku od autora až po konečného zákazníka. Ani v tomto řetězci se nenalézají žádné přebytečné články, dokonce by se dalo říci, že v distribuci tisku k prodejcům je tento řetězec propracovanější a jednodušší. Oba tyto řetězce fungují na velice podobném principu. Již od samého začátku až téměř do samého konce využívají stejné články řetězce. Prvním a podstatným rozdílem obou těchto řetězců je charakteristika zboží, od které se odvíjí veškeré činností spojené s distribucí a prodejem. Dalším významným rozdílem je ''životnost'' časopisů a knih na prodejních pultech. Knihy jsou do knihkupectví dodávány opakovaně i několik měsíců po sobě, naopak jednotlivá čísla časopisů jsou závislá na jejich periodicitě. Tento rozdíl vede i k odlišnosti využívání jednotlivých skladů. Další náplní této diplomové práce byla analýza informačního, materiálového a finančního toku mezi jednotlivými články řetězce.cze
dc.format105 s., 12 s. obr. příloh.
dc.format105 s., 12 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDodavatelský řetězeccze
dc.subjectdistribuční řetězeccze
dc.subjectinformační tokcze
dc.subjectmateriálový tokcze
dc.subjectreverzní logistikacze
dc.subjectřízení zásobcze
dc.subjectknihycze
dc.subjectčasopisycze
dc.subjectSupply chaineng
dc.subjectinformationeng
dc.subjectmaterial and finance floweng
dc.titleAnalýza logistického řetězce knih a časopisů a organizace prodejecze
dc.title.alternativeAnalysis of books and magazines supply chain and the sale organisationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag8764
dc.description.abstract-translatedSupply chain is a network of companies involved in products and services distribution ranging from the raw materials acquisition on one side to the customers satisfaction on the other side. It concerns a whole system composed from producers, processors, distributors, sellers (retailers or wholesalers) and customers. The main focus of this thesis is a quest for general relations and differences between logistic chain of books and that of magazines. At first the books supply and distribution chain ranging from the author to the final customer is analysed. In this supply chain no redundant links or no distribution channels are found. In the other part of the work the supply and distribution chain of periodicals ranging from the author to the final customer is analysed. Neither in this chain are redundant links, we can even say that this chain is more elaborate and more simple in the distribution of the press to sellers than the preceding one. Both of these chains work on similar basis. From the very beginning to the very end they use almost the same links of the chain. The principal difference between these two chains is the nature of the goods to which all the distribution and sales operations are related. Another important difference is a durability of magazines and books on the shop counters. The books are delivered to bookshops continuously during several months, on the contrary, magazines issues depend on their periodicity. This difference leads to the varied use of warehouses. One of the aims of the thesis is also the analysis of the information, material and finance flow among the links of the chain.eng
dc.date.accepted2008-06-11
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam