Měření návštěvnosti
Abstrakt
Cílem této diplomové práce je ověřit možnosti využití dat z EET pro měření návštěvnosti a zpracovat doporučení pro jejich použití v cestovním ruchu. V teoretické části je věnována pozornost zdrojům informací o návštěvnících, profilu návštěvníků, procesům rozhodování o návštěvě a popisu doposud využívaných technologií pro měření návštěvnosti zejména v cestovním ruchu. V práci jsou rovněž objasněny důvody sledování návštěvnosti, stejně tak jako problémy vyskytující se v této oblasti. Práce se zabývá též klasifikací v oblasti měření návštěvnosti. V praktické části je zkoumáno využití informací z elektronické evidence tržeb pro účely měření návštěvnosti na základě výpočtu Pearsonových korelačních koeficientů. V úvodu je detailněji analyzován systém EET. Významnou část tvoří analýza sektoru ubytování z hlediska denních a měsíčních tržeb EET dle krajů ČR. Na základě této analýzy je stanoveno 6 skupin, ve kterých probíhá vývoj denní sezónnosti určitým specifickým způsobem. Důležitou součástí je rovněž výpočet průměrných nákladů na ubytování v krajích, čímž jsou identifikovány určité ekonomické dopady cestovního ruchu. Součástí práce jsou zpracovaná souhrnná doporučení k využití dat z EET.