Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTureček, Dalibor
dc.contributor.authorŽouželková, Lenka
dc.date.accessioned2023-03-07T09:43:19Z
dc.date.available2023-03-07T09:43:19Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40114
dc.description.abstractPráce je zaměřena na téma krajiny a její recepce v průběhu 19. století autorem a čtenářem. Zabývali jsme se zkušeností, jak ji získáváme a jak se proměňuje. Zabývali jsme se také tím, že skutečná příroda nejde reprodukovat a pokaždé obsahuje i naši interpretaci. Uváděli jsme také, že autor do krajiny vkládá své myšlenky a krajina tak získává nový význam. Poté jsme uvedli vývoj znázornění krajiny skrze jednotlivé styly 19. století. Nejvíce jsme se zaměřili na vlastenectví promítnuté do krajiny. Potom jsme psali o železnici a různými názory na ni ve světě reálném a v literatuře. V literatuře jsme poté vymezili nejčastější motivy. Práci jsme zakončili analýzou textů od Jana Nerudy (Trhani, Kassandra), Jana Liera (Hop-lá!, Na rozhraní) a Irmy Geisslové (Lid na železnici). V analýze jsme uvedli, jakým způsobem autoři psali a v čem se lišili.cze
dc.format101 s. (180 222 znaků)
dc.format101 s. (180 222 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVnímání krajinycze
dc.subjectKrajina 19. stoletícze
dc.subjectŽeleznicecze
dc.subjectŽelezniční novelycze
dc.subjectJan Nerudacze
dc.subjectJan Liercze
dc.subjectIrma Geisslovácze
dc.subjectAnalýza textucze
dc.subjectInterpretace.cze
dc.subjectPerception of landscapeeng
dc.subject19th century landscapeeng
dc.subjectRailroadeng
dc.subjectRailway novelseng
dc.subjectJan Nerudaeng
dc.subjectJan Liereng
dc.subjectIrma Geisslováeng
dc.subjectText analysiseng
dc.subjectInterpretation .eng
dc.titleTři podoby železniční novely: Neruda, Lier, Geislovácze
dc.title.alternativeThree kinds of railway-shortstory: Neruda, Lier, Geisslováeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51769
dc.description.abstract-translatedThe barchelor thesis is focused on the theme of the landscape and its reception during the 19th century by the author and by the reader. We dealt with the experiance, how we gain it and how it changes itself. We also dealt with the fact, that the true nature can not be reproduced and how it always contains our interpretation. We also mentioned, that the author puts his ideas into the landscape and by that the lanscape gains new meaning. We also introduced the development of landscape depiction through individual styles of 19th century. We focused the most on patriotism added into the landscape. Then we wrote about the railroad and about the different views on it in the real world and in the literature. Then we defined the most common motives in the literature. We finished our thesis by analyzing texts by Jan Neruda (Trhani, Kassandra), by Jan Lier (Hop-la!, On the Edge) and by Irma Geisslová (People on Railroad). We analyzed how these authors wrote and how they differed each other.eng
dc.date.accepted2019-08-26
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFaktorová, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam