dc.contributor.advisor | Tureček, Dalibor | |
dc.contributor.author | Žouželková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:43:19Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:43:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40114 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na téma krajiny a její recepce v průběhu 19. století autorem a čtenářem. Zabývali jsme se zkušeností, jak ji získáváme a jak se proměňuje. Zabývali jsme se také tím, že skutečná příroda nejde reprodukovat a pokaždé obsahuje i naši interpretaci. Uváděli jsme také, že autor do krajiny vkládá své myšlenky a krajina tak získává nový význam. Poté jsme uvedli vývoj znázornění krajiny skrze jednotlivé styly 19. století. Nejvíce jsme se zaměřili na vlastenectví promítnuté do krajiny. Potom jsme psali o železnici a různými názory na ni ve světě reálném a v literatuře. V literatuře jsme poté vymezili nejčastější motivy. Práci jsme zakončili analýzou textů od Jana Nerudy (Trhani, Kassandra), Jana Liera (Hop-lá!, Na rozhraní) a Irmy Geisslové (Lid na železnici). V analýze jsme uvedli, jakým způsobem autoři psali a v čem se lišili. | cze |
dc.format | 101 s. (180 222 znaků) | |
dc.format | 101 s. (180 222 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Vnímání krajiny | cze |
dc.subject | Krajina 19. století | cze |
dc.subject | Železnice | cze |
dc.subject | Železniční novely | cze |
dc.subject | Jan Neruda | cze |
dc.subject | Jan Lier | cze |
dc.subject | Irma Geisslová | cze |
dc.subject | Analýza textu | cze |
dc.subject | Interpretace. | cze |
dc.subject | Perception of landscape | eng |
dc.subject | 19th century landscape | eng |
dc.subject | Railroad | eng |
dc.subject | Railway novels | eng |
dc.subject | Jan Neruda | eng |
dc.subject | Jan Lier | eng |
dc.subject | Irma Geisslová | eng |
dc.subject | Text analysis | eng |
dc.subject | Interpretation . | eng |
dc.title | Tři podoby železniční novely: Neruda, Lier, Geislová | cze |
dc.title.alternative | Three kinds of railway-shortstory: Neruda, Lier, Geisslová | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51769 | |
dc.description.abstract-translated | The barchelor thesis is focused on the theme of the landscape and its reception during the 19th century by the author and by the reader. We dealt with the experiance, how we gain it and how it changes itself. We also dealt with the fact, that the true nature can not be reproduced and how it always contains our interpretation. We also mentioned, that the author puts his ideas into the landscape and by that the lanscape gains new meaning. We also introduced the development of landscape depiction through individual styles of 19th century. We focused the most on patriotism added into the landscape. Then we wrote about the railroad and about the different views on it in the real world and in the literature. Then we defined the most common motives in the literature. We finished our thesis by analyzing texts by Jan Neruda (Trhani, Kassandra), by Jan Lier (Hop-la!, On the Edge) and by Irma Geisslová (People on Railroad). We analyzed how these authors wrote and how they differed each other. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-26 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Bohemistika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Faktorová, Veronika | |