Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHotový, Filip
dc.contributor.authorKautzká, Tereza
dc.date.accessioned2023-03-07T09:43:21Z
dc.date.available2023-03-07T09:43:21Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40121
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá estetikou fotografie, tak jak k ní ve svém díle přistupuje Roland Barthes. Stěžejním dílem pro celou práci je jeho poslední studie z roku 1980 s názvem Světlá komora - Poznámka k fotografii, ve které se odklání od svého typicky sémiologického přístupu ve prospěch širšího a z filozofického hlediska osobněji ukotveného pojetí fotografie na pomezí fenomenologie, sémiologie, psychoanalýzy a osobní biografie. Skrze tuto práci se budu odkazovat k Barthesovým předešlým textům, ve kterých se o fotografii více či méně zajímal. Jedná se zejména o Fotografickou zprávu (1961), Rétoriku obrazu (1964) a Třetí smysl (1970). Zaměřím se na charakteristiku fotografie jako takové, na její ontologii a na to čím je fotografie specifická a co ji odlišuje například od jiných druhů umění. Budu se věnovat zejména dvěma stěžejním pojmům ze Světlé komory, pojmům studium a punctum, a tomu, jak je punctum provázáno s časem a se smrtí.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfotografiecze
dc.subjectRoland Barthescze
dc.subjectstudiumcze
dc.subjectpunctumcze
dc.subjectčascze
dc.subjectsmrtcze
dc.subjectRoland Bartheseng
dc.subjectstudiumeng
dc.subjectpunctumeng
dc.subjecttimeeng
dc.subjectdeatheng
dc.titlePojetí fotografie v díle Rolanda Barthesecze
dc.title.alternativeThinking of Photographs in the Work of Roland Bartheseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52001
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with an aesthetic of photography from the point of view of Roland Barthes. The main work I am going to deal with in this thesis is the last study called Camera Lucida - Reflections of photography by Roland Barthes from 1980. In this book, he deviates from his typical semiological approach to the benefit of wider and more personal gripped concept of photography on the border with phenomenology, semiology, psychoanalysis and personal biography. In this thesis, I am also going to work with Barthes' previous texts in which he was interested in photography. These texts include the Photographic Message (1961), The Rhetoric of the Image (1964) and The Third Meaning (1970). I am going to focus on the characteristic of photography like a photography itself, on its ontology and why the photography is that specific and what makes it that specific from the other kind of Art. Mainly I will focus on two key concepts from the Camera Lucida, the concepts of studium and punctum and how this punctum is connected to time and death.eng
dc.date.accepted2019-08-28
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEstetikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSkalický, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam