Rodina podle současné české reklamy
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazení rodiny v současné české reklamě. První část práce je ryze teoretická a její převážnou část tvoří analýza fenoménu reklamy jako takového. V jednotlivých podkapitolách jsou postupně rozebrány aspekty, které reklama využívá pro svou co největší úspěšnost, a s jejichž pomocí se nenápadně vkrádá do mysli konzumentů. Cílem druhé části je aplikace teoretických konceptů na analýzu konkrétních reprezentací rodiny v současné české reklamě. Každá z podkapitol se vyjadřuje k problematice určitého typu zobrazení. Na téměř dvaceti konkrétních případech je rozebráno jak stereotypní zobrazení rodiny, muže a ženy jakožto otce a matky, tak obraz zbývajících členů domácnosti a jejich vzájemné vztahy. Práce si však na stěžejních místech zachovává dostatečný odstup, nenabízí konkrétní řešení, ani neodsuzuje, pouze odkrývá a náznakem poukazuje na skryté fakty, které s sebou reklamy přináší.