dc.contributor.advisor | Dadejík, Ondřej | |
dc.contributor.author | Plášilová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:43:28Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:43:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40151 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se bude zabývat problematikou padělaných a stylově napodobených uměleckých děl, jejich identitou se zaměřením na teoretické problémy, které sebou existence uměleckých falz přináší. V práci budou nejprve představeny nejznámější příklady odhalených uměleckých falz a dále formulovány estetické a etické problémy, jimž fenomén uměleckého falza dal vzniknout. Důležitou součástí práce bude formulace problému identity uměleckého díla, především v rámci diskusí současné angloamerické estetiky. Základní publikací pro tuto práci bude Umění a falzum (2004) od Tomáše Kulky a jeho pojetí dualismu v estetické teorii. Kromě Kulkova přístupu zmiňuji ještě autory Nelsona Goodmana, Denise Duttona, Marka Sagoffa a Arthura Koestlera. Cílem práce je zhodnotit funkčnost uvedených přístupů k dané problematice. | cze |
dc.format | 63 s. (123 813 znaků) | |
dc.format | 63 s. (123 813 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | falzum | cze |
dc.subject | umělecké dílo | cze |
dc.subject | originál | cze |
dc.subject | padělek | cze |
dc.subject | Kulka | cze |
dc.subject | umělecká hodnota | cze |
dc.subject | estetický rozdíl | cze |
dc.subject | forgery | eng |
dc.subject | artwork | eng |
dc.subject | original | eng |
dc.subject | fake | eng |
dc.subject | Kulka | eng |
dc.subject | artistic value | eng |
dc.subject | aesthetic difference | eng |
dc.title | Fenomén uměleckého falza | cze |
dc.title.alternative | The phenomenon of artictic forgery | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55426 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis will deal with the issue of counterfeit and stylishly imitated works of art, their identity with a focus on theoretical problems that the existence of falsified artworks brings. Firstly, the most famous examples of revealed artistic falsum will be introduced. Consequently, I will analyze aesthetic and ethical problems caused by the phenomenon of artistic falsification. An important part of this work will be formulation of artworks' identity problems, especially in relation to the Anglo-American aesthetics. One of the most important sources for this work will be a monograph by Tomáš Kulka: Umění a falzum (2004) and his conception of dualism in aesthetic theory. In addition to Kulka's approach, I will mention authors such as Nelson Goodman, Denis Dutton, Mark Sagoff and Arthur Koestler. The aim of this work is to evaluate a functionality of presented approaches to the given issue. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-18 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Estetika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kaplický, Martin | |