dc.contributor.advisor | Kozubíková Šandová, Jana | |
dc.contributor.author | Šmídová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:43:29Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:43:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40155 | |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce je fenomén bilingvismu, konkrétně určité stereotypy spojené s bilingvismem a bilingvní výchovou. Cílem práce je tyto stereotypy popsat, případné předsudky vyvrátit, nebo naopak potvrdit jejich pravdivost. Práce bude obsahovat obecné seznámení s bilingvismem, převážně u dětí, typologii bilingvismu, teoretické poznatky o bilingvní výchově a dále strategie výchovy v bilingvních rodinách. Budou též diskutovány stereotypy a mýty všeobecně zakotvené v našich představách o bilingvních dětech. Empirická část bude analyzovat mluvu bilingvních dětí do osmi let věku. Na jejich mluvě bude zkoumána pravdivost vybraných stereotypů a předsudků. | cze |
dc.format | 52 s. (92 615 znaků) | |
dc.format | 52 s. (92 615 znaků) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | bilingvismus | cze |
dc.subject | dvojjazyčné děti | cze |
dc.subject | jazyková analýza | cze |
dc.subject | stereotypy | cze |
dc.subject | bilingualism | eng |
dc.subject | bilingual children | eng |
dc.subject | language analysis | eng |
dc.subject | stereotypes | eng |
dc.title | Stereotypes about bilingualism | cze |
dc.title.alternative | Stereotypes about bilingualism | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55433 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this bachelor thesis is the phenomenon of bilingualism, specifically stereotypes about bilingualism and bilingual upbringing. The aim of the thesis is to describe these stereotypes and either disprove the existing prejudices or, on the other hand, confirm them as relevant. The thesis comprises a general introduction in bilingualism, predominantly in children, typology of bilingualism, theoretical knowledge about bilingual upbringing and, finally, strategies of upbringing in bilingual families. Also discussed will be the stereotypes and myths which are generally part of our notions about bilingual children. The empirical part of the thesis will analyze the speech of bilingual children up to the age of eight. Their speech will be used to test the verity of selected stereotypes and prejudices. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-13 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Historie - Anglický jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Lohrová, Helena | |