A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD
Abstrakt
Výuka anglického jazyka u českých dětí trpících AD(H)D je dozajista náročným úkolem pro každého učitele, zvláště pak pokud se tato porucha projevuje bok po boku s dalšími specifickými poruchami učení. Neexistuje žádný praktický "návod" pro učitele, který by jim pomohl lépe naplánovat své výukové strategie. Tato bakalářská práce představuje případovou studii o tom, jak pracovat s jedenáctiletým žákem trpícím ADHD a také přináší postupy užité za účelem vytvoření efektivního výukového programu. Mimo jiné zahrnuje souhrn literatury týkající se oblastí získávání druhého jazyka (SLA) a speciální pedagogiky. Zejména však tato práce využívá předností konverzační analýzy k přezkoumání diskurzu, který utváří výukové interakce, za účelem vysvětlit, co se projevuje v rozvoji žáka a k ohodnocení dosaženého, případně nedosaženého, pokroku.